Inlägg från: Anonym (it) |Visa alla inlägg
  • Anonym (it)

Ni om har hög lön.. Hehe, KOLLA HIT!

Vet inte om jag räknas, har inte riktigt 30 000 i grundlön men vi har extra ansvar som flyttas runt i gruppen enligt ett rullande schema. Efter en vecka med sånt hamnar jag på typ 32 000 och eftersom vi inte är så många så blir det typ 2 mån om året som jag bara får ut grundlönen.

Jobbar med it inom offentlig sektor och har ca 2.5 års arbetslivserfarenhet.

I grundskolan/gymnasiet pluggade jag mycket för att hänga med. Speciellt gymnasiet var tufft. Hade valt en svår utbildning och kände alltid att jag var "mindre smart" än mina klasskompisar. Resultatet var iofs att jag skaffade mig rätt bra studieteknik vilket hjälpte på högskolan. Med undantag för några kurser tokpluggade jag inte och klarade mig ändå rätt bra. Nån enstaka 5a/VG men resten 3or/G. Var inte särskillt intresserad av att kämpa för de högsta betygen och pluggade i genomsnitt långt ifrån 8h/dag.

Majoriteten av kurslitteraturen var på engelska. Hade bara nån enstaka bok på svenska och även om föreläsningarna hölls på svenska så var de flesta föreläsningsanteckningarna på engelska. Det funkade bra för mig även om det ibland kunde bli lite förvirrande inom framför allt matten. mx+c på engelska = kx+m på svenska. När läraren börjar prata om m, vad menar h*n då?

Jag började läsa till ett icke-tekniskt yrke och om jag jämför så var det året mindre studieintensivt än första året på utbildningen jag bytte till. Har hört samma från andra.

Svar på tråden Ni om har hög lön.. Hehe, KOLLA HIT!