• Gumlan

vart gör man av spindlar nu när dte är så kallt??

denna kanske itne passar så bra på husdjur men ändå vi har 3 katter & kattter äter ju småkryp. Vi har flera spindlar i lägenheten & ja vill itne att dom ska bli uppätna, men man kan ju inte släppa ut dom då fryser dom väl ihjäl?? Så va gör man? Kanske ingen som bryr sig om spindlar så ingen kanske har nått bra svar

• Svar på tråden vart gör man av spindlar nu när dte är så kallt??
  • norgesessan

va du är snäll....jag hadde nog gett dom till katterna (så är man snäll mot dom iallafall)....Annars är jag inte snäll mot spindlar, så jag hadde slängt ut dom.....

• fipa2

man stampar på dom eller tar dem i ett papper och spolar ner, eller så sprutar man kemikalier på dem tills de dör

• Vasen

Vi har spindlar och katter. Spindlarna håller sig i taket så katterna inte kommer åt dem. Ibland firar nån korkad spindel ner sig i en tråd, då får den bli kattmat. Har du ett trapphus kanske att lägga spindeln i? Eller en källare?

• Gumlan

norgesessan - men det käns så onödigt att katterna ska ta dom, katterna har ju faktiskt kattmat men just nu är det en i hallen & det är bara en tidsfråga innan katterna ser den, ja tror den har bott här sedan i våras, så det vore ju lite trevligt om den fick leva klart

fipa2 - förstår inte varför man ska döda? nä jag dödar inte om jag inte måste...

• Hexx

Trampar på dem, häller rengöringsmedel på dem, eller mosar dem med papper....
    Vad ska du ha äckliga spindlar till? Det är ju ofräscht...

• Gumlan

vasen - jo dom håller sig oftast i taket här också men ibland ska dom ner på golvet, knäppisarna :p ja kanske kan lyfta upp den på väggen fast då blir den nog bara rädd. trapphuset är ju smart ju!! om ingen elak granne ser henne då... ska gå & kolla va hon håller på med.

• BeccaGrodan

jag vågar inte ens döda dem... konstigt det där hur man kan vara så rädd/tycka de är så äckliga när de är så små o ofarliga... men så är det iaf.... på sin höjd vågar jag slänga över en bunke eller så så jag iaf vet vart jag har den tills snäll sambo kommer o räddar mig :) som tur är har vi inte haft så mycket spindlar inne :)

• Gumlan

De Hex - varför är det ofräscht?? :-O den kommentaren tyder bara på okundskap. spindlar är renliga, dom fångar blomflugor/flugor & andra kryp som kan förstöra saker i hemmet... så om ordet fräscht ska användas så vill jag nog påstå at spindlar är fräscha...

• fipa2

om man inte dödar spindlarna kan du krypa upp dit solen inte skiner medan man sover.. och jag menar inte in i väggen...

Svar på tråden vart gör man av spindlar nu när dte är så kallt??