• Anonym

Gravid och så arg!!!!!!!

Misstankarna om graviditet kom bland annat eftersom jag är så j'''''vla arg.Och visst nu är jag gravid.Förut idag blev jag vannsinig på en sak tog ett bra tag att lungna ner mig.När jag väl gjort det ringer min kompis jag berättar för henne om mitt humör..då berättar hon en sak för mig som gör mig VANNSINIG jag säger till henne att jag orkar inte!!!!Men blir så jävla sne och klickar henne nu har jag lust att radera henne på fb.Åhhh jag vill typ göra slut me min sambo jag orkar inte!!!!!!!!!!!!!Är jag ensam känns så jobbigt allting!

• Svar på tråden Gravid och så arg!!!!!!!
  • redneck girl

stilla dig lite nu....innan du får en stroke;) bara du som mår dåligt över att hetsa...

• Anonym

Ja jag skall försöka :)men det liksom kommer över mig vill inte må såhär känner mig ju hellt handigkappad!!

• Brasset
    redneck girl skrev 2010-12-22 18:13:09 följande:

stilla dig lite nu....innan du får en stroke;) bara du som mår dåligt över att hetsa...

Nej, inte bara du, bebisen mår inte bra över att du stressar upp dig så.
    Jag förstår att det inte lätt att kontrollera sina hormoner och humör mm, jag är själv gravid.
    Men fokusera på att du ska ta det lugnt och leva så harmoniskt och lugnt nu när du är gravid.
    Kanske gå och prata med någon om du inte själv kan kontrollera dig.
    När du blir arg, försök att tänka efter om det är befogat eller om det är hormonerna.

"Försök att i möjligaste mån inrätta ditt liv för att minska oro och stress så mycket det går. Fysiskt arbete påverkar inte en normal graviditet negativt men mammas stresshormoner kan påverka barnet. Dock finns det inget som säger att barnet kan bli missbildat eller allvarligt sjukt på grund av mammans oro."

Källa: www.growingpeople.se/

Lycka till.
  • Anonym
    Brasset skrev 2010-12-22 18:18:39 följande:
    Nej, inte bara du, bebisen mår inte bra över att du stressar upp dig så.
    Jag förstår att det inte lätt att kontrollera sina hormoner och humör mm, jag är själv gravid.
    Men fokusera på att du ska ta det lugnt och leva så harmoniskt och lugnt nu när du är gravid.
    Kanske gå och prata med någon om du inte själv kan kontrollera dig.
    När du blir arg, försök att tänka efter om det är befogat eller om det är hormonerna.

"Försök att i möjligaste mån inrätta ditt liv för att minska oro och stress så mycket det går. Fysiskt arbete påverkar inte en normal graviditet negativt men mammas stresshormoner kan påverka barnet. Dock finns det inget som säger att barnet kan bli missbildat eller allvarligt sjukt på grund av mammans oro."

Källa: www.growingpeople.se/

Lycka till.
    Tack så mycket för all bra information.Ja jag försöker jag försöker meditera .
  • Anonym

Jag förstår dig fullständigt för jag känner inte igen mitt humör. Nog har temperament ändå, men nu är det värre än någonsin. Jag tror att det är som värst när jag har blodsockerfall. Så jag försöker äta regelbundet.

• Brasset
    Anonym skrev 2010-12-22 18:28:53 följande:
    Tack så mycket för all bra information.Ja jag försöker jag försöker meditera .

Lycka till och God Jul!
  • xxoxxo

Mitt humör är som en berg-o-dalbana. ^_^ Ena stunden är jag på topp och jätteglad.. Sen i nästa så stör jag mig på allt min kille gör. Blir skitirriterad om han gör nåt på fel sätt fast jag sagt att han ska göra det si och så.. Eller om han inte uppfattar vad jag säger och jag får upprepa mig. Då snäser jag som fan.. Hehe.. Men jag brukar be om ursäkt för mitt humör och säga att det är som det är.. Jag menar egentligen inte att vara så bitchig.

• Liniz77

Jag blir också en eldsprutande drake som gravid! Mitt första tecken vid graviditet är att jag retar mig så ini helsike på maken att jag måste slå honom... Hrm... Gravid? Jepp.. Det brukar lugna ner sig för mig runt v 15 ngt...

• Anonym

Jag är som du, gravid och exploderar hur lätt som helst..

Sen låter det ju jättebra med att man inte ska stressa upp sig, men i mitt fall är det omöjligt då jag har ett jobb som är stressigt mest hela tiden. Men jag får bara hoppas att allt är bra med den lille därinne och det tror jag det är med.

• Anonym

Hahaha härligt att höra era berättelser då är jag inte ensam i alla fall.

Jag förstod att något inte stod rätt till när jag märkte att jag är så jävla arg på folk som går för långsamt av spårvangnen  och i affären blev till och me irriterad på kassörskan i pressbyrån då jag inte fick på mitt lock på min mugg .Alltså det är ju jobbigt.Jag känner liksom hur ja inte kan hejda mig..är det någon som vet om det går över längre fram i graviditeten?

• Anonym
    Liniz77 skrev 2010-12-22 18:47:50 följande:
    Jag blir också en eldsprutande drake som gravid! Mitt första tecken vid graviditet är att jag retar mig så ini helsike på maken att jag måste slå honom... Hrm... Gravid? Jepp.. Det brukar lugna ner sig för mig runt v 15 ngt...
    Oj såg nu det sista du skrivit,hoppas det lungnar sig snart!!!!!
Svar på tråden Gravid och så arg!!!!!!!