Marie IE B skrev 2010-12-22 23:05:26 följande:
A var 73 cm och vägde 8 kg vid 11 mån ålder. Det skiljer till att börja med otroligt mycket i storlek mellan olika märken. H&M är generellt ganska stora medan de danska kända märkena är lite mindre, ofta smalare.
Vi hade en hel del strl 68 men mestadels 74 men de satt väldigt löst. Hon växte snabbt hemma och efter ca 5-6 veckor vägde hon strax över 9 kg. Nu vid nyss fyllda 2 är hon 87 cm lång och väger drygt 12 kg och har strl 86 även om t ex en body i strl 74/80 fortfarande funkar och sitter bra.
Jag skulle satsa på strl 80
Som jag sa tidigare i mitt inlägg att barnen växer till sig så snabbt (TROR själv att det beror på regelbundna tider av intag av mat,,dvs frukost,,mellenmå,, lunch,,mellanmål,,,middag,, kvällsfika.
Vi VET att trollet bara åt DÅ åt äter folket så i Polen) frukost,,,mellanmål,,,,lunch/middag två snåret på dan för att vara oviktig,,,,ingen middag,,,dock bara typ en mack/frukt typ,,sedan en kvällsfika som bestod av för trollets del en macka+ en glas västaska.
Adoptivbarn ÄR oftast mindre än svenska barn i stl,,inget snack om saken,,dock växer dom i det snabbt som fan,,,,å det TROR jag starkt på att vi ger dom den maten som dom behöver för att växa!!!
TS du får om du vill kontakta mig via boxen,,vissa saker vill jag inte berätta här.
Annars så kommer dom som adopterat från ert land in här i tråden å ger sin erfarenhet!
Dock lycka till i allt..
Så köp en mini bas i den längden han har idagsläge sedan köper du 2stl större!!! dom växer i det fortare än du kan tänka dig.