Inlägg från: Finesse |Visa alla inlägg
  • Finesse

Hur många julklappar får era barn?

Här är det precis likadant.. även fast svärmor har 5 barnbarn så ger hon dom galet mkt.. vi säger att hon inte behöver det men vad gör man när hon inte lyssnar.. det är enormt mkt julklappar.. så från oss har Ebba inte fått någon julklapp överhuvudtaget andra år.. i år får hon 2 stycken mest för att hon är 3 i år och börjar bli äldre och förstår vem hon får nåt av.

Sen blir det inte bättre av att hon fyller år 4 dagar efter julafton.. så ni kan ju tänka er vad som händer då.. jo ännu mer saker.. hennes rum är redan översvämmat sen förra året (å då har hon nu två rum, ett sovrum och ett lekrum).. efter nyår är det jag som rensar upp eftersom hon får ett syskon ska det ju rymmas lite bebis grejer oxå..

Men det som är lite bra iaf är ju att hon lyssnar på oss ibland.. så förra året fick hon faktiskt en cykel och i år blir det en dockvagn.. så då är det inte bara skräp

Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Finesse
    chockgravid skrev 2010-12-26 12:52:37 följande:
    Så nu var julafton över!
    Och som jag misstänkte så  blev de en massa julklappar till barnen.
    Dottern fick 58 st och sonen fick "bara" 43 st!

Men jag gjorde som någon skrev här inne att jag har gömt undan ca 10 st var som
    de kommer få öppna på nyårsafton ist!

Men som jag har läst här så verkar de som om de inte är bara mina ungar som
    får hemskt mycket julklappar!
    Nästa år så rymmer vi utomlands UTAN Julklappar!
    Nu räknade jag inte alla juklappar men eftersom det är uppdelat på 3 dagar för oss så blev det nog sammanlagt kring 30 stycken till dottern.. Sen har hon redan fått 6 födelsedagspresenter från folk som inte kan komma när hon fyller år imorron.. Hon är så less på paket nu.. men hur ska man göra för att smuggla undan paket? och frågar inte dom som gett paketen vad dom tycker om grejerna?

Till nästa år ska vi önska utegrejer till barnen.. en gungställning från farmor så får hon ta av födelsedagspengarna då blir det inte lika mkt paket å små tjaffs.. även om det är sånt hon ÄLSKAR att ge. 
    Ebba 071228, bebis bf 110216
Svar på tråden Hur många julklappar får era barn?