• chockgravid

    Hur många julklappar får era barn?

    Vi har två barn och de är de enda barnbarnen och barnbarnbarnen i släkten från båda håll!
    Förra året fick dom över 50 julklappar VAR!!!
    Jag tycker att de är fruktansvärt många - hade inte ens velat att de skulle få hälften.
    Denna jul har jag flera gånger sagt till alla att "snälla köp BARA EN var".
    Så kom släkten hit igår och de har börjat stoppa ut julklapparna under granen!
    Och vad tror ni att jag ser? Jo, att de får säker ännu FLER denna jul!!!

    Fan att inte folk kan lyssna!
    Ungarna är 7 och 4 år ,de blir helt "tokiga" när de är dags för utdelningen.

    Vi har själva köpt 3 st var till dom och de är saker de verkligen vill ha.

    Så nu undrar jag hur gamla era barn är och hur mycket ni tror att era barn får?
    Vad ni tycker är rimligt?
     

  • Svar på tråden Hur många julklappar får era barn?
  • tilving
    Buffy26 skrev 2010-12-24 18:39:35 följande:
    har jag gnällt?? jag kommenterar på denna tråd som alla andra, eller får jag inte det?.. jag har 3 barn och behöver inte säga min inkomst till dig!, men bara för att få dig att tänka till, innan du klankar ner folk, vad tjänar du på att skriva denna inlägg?? va?.. 
    Jag får8000 kronor, och har 3 barn, JAG lägger pengarna på MAT först okej! sedan kläder om det går att köpa nåt, sedan hyran och el, dator avgift(99) i månaden, sedan måste ha busskort, så räkna själv hur fan ska jag spara? bara för att du har en ekonomi så har inte alla det! idiotiska kommentarer utav dig! ps: hyran är på 5500 kronor, det är en 2. och letar efter billigare. 
    ja o jag har två barn..... plus en vuxe till o försörja..  10900...  och en hyra på 6800 med el o allt 7800... jag klankar inte ner på nån utan vitsen med mitt inlägg var att du inte skulle säga jag e höginkomsttagare eller så...  lägnheten e en trea så du har INTE det sämre än mig
  • tilving
    Buffy26 skrev 2010-12-24 18:43:06 följande:
    Ja det är så tråkigt, men men så länge barnen har mat! och hälsan så är det viktigaste, så onödigt att såra en som tilläget ovan, försöker förstöra min juldag med mina barn, struntar i hennes patetiska inlägg, men jag har köpt en färsk lax, musslor, prinskorvar, köttbullar, sås, falukorv, ris, och makaroner, och bakat saffrans bullar och cup cakes, och så har vi en gran med lite jul musik. mina barn ska få på något sätt jag har ritat en vacker teckning till dom och givit dom 30 kronor var, fast jag inte har råd till det.:(Gråter
    ja o det e bra för er men du klankar ner på mig för jag har många paket till mina barn.... så.... du har barnbidrag o underhåll sammanlagt 7000 i månaden om du har tre barn...
  • Buffy26

    asså nej nej det är inräknat med underhåll, och barnbidrag sammanlagt allt 8000 kronor, annars skulle jag ha råd!!

  • Safir

    Min son får i år 2 gåvor från morföräldrarna, 1 från moster, 3 från mamma och pappa. Vi är inte så många vid jul vilket såklart underlättar...
    När jag var lite äldre, typ 10 år, fick jag kanske 5-8 julklappar, varav 2-3 var dyrare, t ex barbiedocka, bandspelare etc. Resten kunde vara kläder, böcker, skolsaker osv. Det tycker jag är ok.

    50 julklappar låter alldeles för mycket. Jag förstår att ts blir arg. Jul handlar inte om att dränka ungarna i prylar, utan lära dem uppskatta sina gåvor och vara tacksamma för dem. Hur ska ett barn kunna se värdet i varje gåva om det flödar av dem??

  • Grodan33

    Oj oj mina 4 barn fick nog runt en 30 juklappar var bara av oss föräldrar då är inte släkten medräknat, Jag tycker det är kul med julen. De får mer till Jul än när de fyller=) De har fått för 2000 till 2500 kr st. men så köper vi inte till någon mer heller.

  • SunnyBunny

    HAHA 50 julklappar var:) Det var kul..ser berget framför mig under eran gran;) Nej min dotter får inte i närheten av den mängden tack och loooov!

  • SunnyBunny
    Grodan33 skrev 2010-12-24 20:05:28 följande:
    Oj oj mina 4 barn fick nog runt en 30 juklappar var bara av oss föräldrar då är inte släkten medräknat, Jag tycker det är kul med julen. De får mer till Jul än när de fyller=) De har fått för 2000 till 2500 kr st. men så köper vi inte till någon mer heller.
    Ni har alltså köpt 120 julklappar och haft dem under eran gran i år??? idiotiskt haha
  • Night Angel

    ca 12 klappar var


    det finns ingen väg till lyckan.den finns i ditt inre!
  • Raow

    Min 16 månaders fick nog en 40 stycken. Vi hade köpt 12 själva men sen hade ju en massa släktingar som gav en väldans massa var. Tyvärr är vi inte färdiga ännu för imorgon ska vi vidare till släkten på pappans sida och då blir det nog en 10-20 till. Vi kom hem med mer än vad vi hade med oss dit kan man ju helt klart säga..

Svar på tråden Hur många julklappar får era barn?