• Anonym

Vad ska en 18 åring betala hemma...

Finns det något index eller någon sida vad det kostar att ha en 18 åring hemma?

• Svar på tråden Vad ska en 18 åring betala hemma...
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-24 10:56:02 följande:
    Man är ju försörjningsskyldig sina barn till dom gått ut gymnasiet så jag tycker 0 kr om barnet går i skolan fortfarande. Det är julafton idag , får 18 åringen pengar i julklapp som du vill ha i försörjningsstöd eller varför ta det här just idag ?
    Jo visst vet jag att man är försörjningskyldig men min kära syster går knappt i skolan och hjälper inte till något hemma.
    När min far var här för ett tag sedan så gav han mina barn 20 kr var. Min syster hörde detta och krävde av honom lika mkt som dom fick. Men där sa han ifrån.

Dom kommer hit imorrn och känner jag min syster rätt så kommer hon skryta om att hon ska få pengar från våran mamma som hon själv ska ha. Tyvärr så köper hon inget alls i hygien väg utan det får pappa köpa. Likadant med kläder, smink mm

Han är ensamstående och mina 2 systrar på 21 år och 18 år bor hemma.

21 åringen har div ströjobb och sköter hela hushållet. Min far är egen åkare och förtillfället så kör han snöröjning

Nej 18 åringen får inga pengar utav någon som jag känner till.
  • carbe

Hon ska inte behöva betala något sålänge hon går i skolan. Studiebidraget är hennes, men underhållet tycker jag mamman ska ha. Inte gå i skolan

• carbe

Konsumentverket har en sida för övrigt

• birkisch

En bra förälder tar inget i hyra så länge barnet studerar gymnasie eller högskola/universitet.

• Anonym

Hoppar hon av skolan så kan hon gå till soc o få bidrag .

• Anonym

Men hon går ju knappt i skolan. Vissa månader har hon fått indraget bb just pga mkt skolk.
    Men kompisar som bor där då och som mer än gärna stökar ner och äter upp maten. Ska dom inte bidra med något? Det finns en kompis som bor där ungefär 5 dagar/vecka

• Anonym

Hon får inte gå i skolan alls om hon ska kunna få hjälp av soc , annars e det föräldrana som ska ställa upp tycker jag , det gör man för sina barn .

• Anonym
    Anonym skrev 2010-12-24 11:20:22 följande:
    Men hon går ju knappt i skolan. Vissa månader har hon fått indraget bb just pga mkt skolk.
    Men kompisar som bor där då och som mer än gärna stökar ner och äter upp maten. Ska dom inte bidra med något? Det finns en kompis som bor där ungefär 5 dagar/vecka
    Är det du eller din pappa som har problem med att systern har kompisar hemma och får behålla underhållet själv?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-24 11:25:55 följande:
    Är det du eller din pappa som har problem med att systern har kompisar hemma och får behålla underhN
    Nu var ju frågan vad en 18 åring ska betala hemma ;)

Jag hade inte sagt något om hon hade gått i skolan, hjälpt till med lite utav sakerna. Eftersom han har 1 inkomst och ska försöja sig själv plus 2 till så tycker jag inte mer än att det är rätt att man hjälper till hemma.

Har egna pengar
  • Smulan87

tycker inte hon ska betala ett skit. Du får väl försörja dina egna barn?
    En sak om hon/han har jobb menar jag, eller om hon/han vill äta något speciellt
    så får dom betala de själv menar jag.. annars tycker jag inte de är rätt att de ska
    betala hemma med de lilla pengarna de får.

Svar på tråden Vad ska en 18 åring betala hemma...