Du kan ju köpa kläder där storleken inte spelar så stor roll. Jag skulle satsa på många par leggins i stl 98 och tunikor i mängder. Strumpbyxor också, om det är kyligt. Sedan strumpor i stl 23-25 (många par!), varsin skön munkjacka i bomull med dragkedja, ca stl 104 (ärmarna kan ju vikas upp ett varv). Trosor stl 98-104 (jättemånga par!). Lindex har mjuka sköna mjukisbyxor i velour i härliga färger, stl 104 går även åt jättesmala barn och borde passa era töser (min lillis är 3,5 och har stl 110 i de byxorna, men han är lång).
Med en basgarderob på 4-5 par leggings, 3-4 tunikor, 2-3 par velourbyxor, 5 par t-skjortor oh en skön munkjacka eller annan "nästan-jacka" per tjej borde ni klara resan galant. Är det varmt i Leshoto nu så kompletterar ni med kjol, shorts och några linnen. Köp mjuka, lekvänliga kläder i tvättåliga färger.
Jag skulle inte köpa: jeans, stickade tröjor (blir lätt bökiga och svettiga åt mindre barn), finklänningar (köp hemma sen när ni vet storlek), dyra overaller (låna av vänner första dagarna och köp när ni vet stl)