• mazziemay

Nybörjar instruktioner för Guitar hero.

Har fått ett ps2 av en vän med bla annat guitar hero. Har nu en skiva + gitarr. Hjälp mig reda ut följande:
    * Jag ser inget uttag på gitarren, funkar den trådlöst med batterierna?
    * Den lilla spaken bak på, när använder man den.
    Ska det vara någon annan inställning på något sätt? (Har förstås sett on /off- knappenFlört)

Fattar ni att jag är helt grön och inte har någon bruksanvisning. Gillar egentligen inte rock så mycket  heller men jag ska allt träna och riva av en låt på någon fest, hahah.

Tack till den som kan hjälpa mig att reda ut how to do.

• Svar på tråden Nybörjar instruktioner för Guitar hero.
  • disktrasan

Hmm, ja den är trådlös. Hoppas jag kommer i gå nu, så jag säger allt rätt.
    Spaken är till när du kör lite mer avancerat.
    Exemeplvis en lång raksträcka och ska styla till det lite, då pillar man på den.

Kör på det lättaste så lär du dig. :)

Gul prick = gul knapp på gitarren osv.
    Är det långt gult sträck ska du hålla in knappen hela vägen.

• disktrasan

DU behöver inte så mkt instruktioner, sätt på spelet så står det hur du gör.

• sällsam

Sätt i den svarta lilla pluggen i uttaget på PS2 och batterierna i gitarren. Då får gitarren kontakt med spelet. Sedan sätter du i skivan och startar spelet. Sedan använder du gitarren för att knappa dig fram i menyerna. Det är inte så svårt. Det är skitkul.

• mazziemay

Ska den svarta sitta i 1:ans uttag? Vad gör man med svarta knappen bak på gitarren?

• sällsam

Ja, den svarta sk sitta i ettans uttag och de svarta grejerna bak tar man bort fronten och gitarrhalsen med så dem behöver du inte greja med.

Svar på tråden Nybörjar instruktioner för Guitar hero.