Jag förstår inte alls denna hysterin av julklappar, läser massor med trådar där barn och tonåringar får hur mycke som helst, klappar för tusentals kronor.
Hur har alla råd?? Själv har jag inte råd just nu, hade det bättre förr, MEN mina grabbar har ändå aldrig fått dessa summor till jul.
Dom är 16 och 19 år och får julklappar för ca 300-500 kr var, och till födelsedag får dom mellan 500-1000 beroende på hur ekonomin ser ut.
Jag har ALDRIG hört dom klaga, dom är ALLTID så tacksamma vad dom än får.
Min 16-åring fick i år pengar för det va va han ville ha, för att göra det lite roligare, köpte jag en billig film oxå och slog in de i samma paket, han såg inte pengarna först, sa bara åhh tack mamma. Sen när jag sa åt han att kolla lite bättre, blev han jätteglad, men sa att han inte räknat me de, vet ju hur lite ni har kläcker han ur sej gullungen.
Samma med stora grabben som oxå fyller år fyra dar före jul 500 där och 300 till jul, hittade billiga köksgrejer till hans hem, och han blev helt paff med så mycke grejer, dom fick för samma summa, ingen avundsjuka, ingen girighet hos dom, bara tacksamhet.
Så om folk slutar överdriva mer och mer varje jul tror jag dom slipper otacksamma, giriga ungar. Mina blir iaf glada varje gång, tacksamma för vad dom än får.