Inlägg från: evaoregon |Visa alla inlägg
  • evaoregon

Tycker ni att vi skall skaffa fler barn?

Primrose skrev 2010-12-27 15:57:38 följande:
    TS jag skrev tidigare att jag inte tycker att ni är för gamla om inte ni själva tycker det. Men det är otroligt ovanligt att bli gravid naturligt och sedan gå igenom hela graviditeten utan missfall, när man är 50 år. Det måste ni känna till? Det är kanske äggdonation utomlands ni tänker på? Om du var 45 år när ditt första barn föddes var kanske det också genom äggdonation?
    Ja, att bli gravid naturligt vid 50 är helt klart mycket ovanligt. 
  • evaoregon
    Mirva skrev 2010-12-27 12:22:30 följande:
    Risken är ju bra mycket större att barnet blir helt utan tidigt än att fyra "gamlingar" försvinner. Tycker det är supertaskigt mot barnen att skaffa barn med bara två mor- eller farföräldrar i livet. Du skriver: "...våran yngsta kanske bara kommer att minas farfar". Du hör ju själv vad taskigt det är mot barnet, bara farfar kanske.
    Det här att om barnen har morföräldrar och farföräldrar i livet tycker jag inte är så viktigt.  Visst är det trevligt,  men jag tycker inte att det är taskigt att skaffa barn om man bara har en eller två av dem kvar.  Min pappa dog när jag var 24 år och då var han inte jättegammal.  Min mamma är fortfarande i livet.  Min svärfar dog när våra barn var små och han var inte heller så gammal.  Båda fick cancer.  Min svärmor lever fortfarande.

Bör man då inte skaffa barn om ens föräldrar dör när man är barn eller ung?  Konstigt resonemang,  tycker jag.  På mina barns skola finns t ex en liten flicka som mist sin mamma i bröstcancer.  Det är väldigt tragiskt och mycket värre att växa upp utan en förälder än utan mormor/morfar/farfar/farmor.
  • evaoregon
    ladynorway skrev 2010-12-27 16:24:19 följande:
    Skriver ts nåt mera i tråden?
    Nej, det har inte varit några fler inlägg av henne på sistone.  Vore trevligt med lite respons.
Svar på tråden Tycker ni att vi skall skaffa fler barn?