Min mjölk rinner inte till , ger ersättning .. Är vi fler?
Hej!
Skulle vilja prata med fler som ger ersättning och inte kan amma av olika skäl.
Jag har en liten pojke som blir 1v. Har strulat redan från början. Använt amningsnapp, medela ersättningshjälp och bröstpump , men ingenting funkar. Har låtit honom suga, för att försöka få igång mjölken , men han blir bara arg och ledsen för att där inte kommer något. Och det gör mig så ledsen själv när jag inte kan ge den maten jag vill ge honom från bröstet. :( Jag vill så gärna amma!
Nu har jag under julen valt att skita i amningen helt och ge flaskan istället. Jag kan säga att vi bägge mår så mkt bättre av det, han blir mätt och belåten, men trots det gör det så ont i mig att veta att han inte får i sig min mjölk som tydligen ska vara bra för immunförsvaret osv. Känns lite som att folk ser ner på en för att man ger ersättning, men det är ju ingenting man valt själv direkt.
Så nu hoppas jag på att fler som ger ersättning vill följas åt och stötta varandra, eller bara diskutera kring våra små liv.
Jag ger babysemp 1. Han äter allt från 60ml - 110ml 6-7ggr/dag . Och givetvis lite extra om han inte blir mätt. Hur mycket äter era ?
Ha det fint och god fortsättning .
Kram