Inlägg från: Lunas |Visa alla inlägg
  • Lunas

Min mjölk rinner inte till , ger ersättning .. Är vi fler?

Du är inte ensam... Jag fick mitt andra barn i tisdags och jag hade tänkt satsa på amningen denna gång till 100% eftersom det inte funkade alls med dottern och hon blev ett flaskbarn. Det är sååå mycket känslor i början och man känner sig så misslyckad, men det borde man verkligen inte göra. Jag hade bestämt mig för att funkar det inte så ska jag inte må dåligt av det, men det gör man ändå. Min mjölk har inte kommit igång och jag har kämpat dom här dagarna och försökt amma fast jag haft såriga bröstvårtor och imorse fick jag sova ut ordentligt och sambon hade gått ner och gett honom flaska och han var helnöjd. Vi har matat med sån där tillmatningskopp innan. Man kan inte låta bli att känna sig som en dålig mamma, men det beror oxå på alla amningsfanatiker uppe på bb mm. Vi ska upp imorrn och väga honom och då måste jag säga till dom att vi börjat med flaska och det känns jättejobbigt. Min dotter som är uppväxt på flaska har mått hur bra som helst av det och har inte varit sjuk mer än andra barn, så det där tror jag inte riktigt på. Hon har tom varit mycket lugnare än andra barn i magen mm, mycket gladare och inte alls skrikig..

Tycker vi bestämmer oss för att göra det som känns bäst för våra barn, ge dom mat.. Sen spelar det väl ingen roll vart maten kommer ifrån, närhet och kärlek får dom ju ändå!!

Just nu äter vi vår plutt 50ml varje gång, men jag tror vi måste utöka för han blir inte riktigt nöjd.

Ha en riktigt mysig juldag, kram kram

Svar på tråden Min mjölk rinner inte till , ger ersättning .. Är vi fler?