• mysmamman01

Brio Spin

Någon som har en brio spin och kan berätta för- och nackdelar?
    Jag har ett barn på 3 år och ett på 9 månader, och vill nu byta min EL citycross mot en smidigare vagn (det är svårt att vara snabb i svängarna med min rejäla vagn... och 3 åringen är allt annat än lugn ;) )
    Går det att ha ståbräda på spinen? Någon som kört det mycket i snön, fastnar det snö vid hjulen? Känns den plastig? Kärvar framhjulen? Osv osv. Min 9 månaders sover ganska sällan i vagnen så att det inte är fullt liggläge gör inte så mycket. 3 åringen använder ståbräda när vi ska gå längre sträckor, annars går han bredvid vagnen.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Brio Spin
  • eec82

jag har den nya brio spin den som kom i år. Den har ju nästan fullt liggläge inte helt men mer än de som var tididare samt mer ombonad längre suflette. Å den är super. Gillade inte den som var tidigare men denna älskar ajg. Samt större varukorg. Tycker inte den är jobbig i snö, el jo blötsnö men inte som det är nu där vi bor. Men kan tillägga att jag tycker alla vagnar är jobbiga i blötsnö även de med 4 fasta hjul.

Men jag älskar vår brio sipin har även en emmaljunga nitro till min lilla kille men använder spin till vår 2 åring som extravagn. =) Kommer absolut ersätta nitron sen då 2 åringen inte behöver vagn alls.

Ja går att ha ståbräda på spin med.

• Miha

Jag har en Brio Spin 2011 och den funkar överallt. Inga problem att gå i snö och liggläget är toppen. Min dotter är snart 3 år och den är lite väl liten men för övrigt en toppenvagn. Inget att anmärka på. Tar inte stor plats i bagaget, lätt att lasta i och ur.

• alvide

Jag tycker den är jobbig i snö annars är den toppen!

Svar på tråden Brio Spin