pigglet skrev 2010-12-25 21:16:44 följande:
Äldsta dottern hade långdragen gulsot. Låg under värdet på bb, så hon solade aldrig. Vid 1-månaderskollen var hon fortfarande gul. Beslöts att jag skulle ge ersättning under ett par dagar, det kan visst vara något med bröstmjölken som gör att det inte ger sig. Blev ingen större skillnad, tog prover i ett par månader till innan de var nöjda.
Vet inte vad det berodde på, men min kusin hade samma med ett av sina barn. För båda barnen har det gått över till slut, men de har då varit kanske 3 månader? Vet inte heller vad det gav att gå och ta alla dessa prover, eftersom de inte verkade ha någog teori om vad det berodde på eller hur man kunde "hjälpa".
Kanske inte riktigt som ni har det, jag har ju ingen koll på om värdet steg eller så - mer att det inte hade sjunkit.
Grattis till dottern!!
Men varför sprider du sådan dynga?? i
Bröstmjölk är äverlägset bäst i alla kategorier och näringen och vitaminerna som motverkar gulsot är mycket mer lättupptagligt i mjölken än i ersättningen.
Ersättning är aldrig bättre än bröstmjölk näringsmässigt sett.
TS, klippte de navelsträngen snabbt? Iblnad finns det väldigt mycket blod kvar i navelsträngne som barnet skulle behövt men inte får för att navelsträngen klipps av för snabbt.
Alla bör vänta till navelsträngen slutat pulsera och är helt vit innan den klampas och klipps.
Järnet i brötsmjölken är lättupptagligt så amma ofta. (varje halvtimme-timme)