• myran82

Bra blöjor för smala barn (8 månader)

Jag har ofta hört att vissa blöjsorter passar smala barn bättre än andra. Någon som har koll på om det är så?

Sonen är nästan 9 månader och väger 8.3. Vi har använt libero, pampers & huggies storlek 3 nu ett bra tag men nu har de börjat läcka.
    Har storlek 4 från libero hemma men de är väldigt stora. Up&go har vi testat också med de sitter jätteilla och läcker runt benen/magen.

Vad har ni för förslag?

• Svar på tråden Bra blöjor för smala barn (8 månader)
  • Saaaraa

pampers active fit och Lidl's blöjor är de enda som fungerar på vår smalis.

• 3 Barnsmamma 06 09 11

pampers babydry

• Tutilure

Nu var det ett tag sen mina pojkar slutade med blöjor, men Pampers Baby Dry funkade bäst på dem. Läcker blöjorna så behöver du gå upp en storlek.

• Minli

Toujours från Lidl! De är överlägset bäst, jag köper aldrig nåt annat. Och så är de billiga. Fast jag skulle i.o.f.s. köpa dem även om de vore dyrare än Libero och Pampers. Läcker inte och mina barn har aldrig fått röd rumpa av dem som de fått av de andra märkena.

• myran82

Ser att många skriver att pampers är bra. Jag tycker fortfarande att storlek 3 är stora på honom runt midjan så då borde storlek 4 bli jättestora?

Pampers babydry, finns de i storlek 4? Storlek 3 läcker som sagt =/

Tack för tipsen om lidl, men vi har ganska lång till deras butik,

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    myran82 skrev 2010-12-25 19:01:47 följande:

Ser att många skriver att pampers är bra. Jag tycker fortfarande att storlek 3 är stora på honom runt midjan så då borde storlek 4 bli jättestora?

Pampers babydry, finns de i storlek 4? Storlek 3 läcker som sagt =/

Tack för tipsen om lidl, men vi har ganska lång till deras butik,

Är inte så stora i midjan. Men har du stl 3 på just baby dry? Hade för mig de började på stl4
  • myran82
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-12-25 23:05:48 följande:
    Är inte så stora i midjan. Men har du stl 3 på just baby dry? Hade för mig de började på stl4
    Vi har provat baby dry i storlek 3 (har inte sett större storlekar i vår affär men finns på hemsidan ser jag) och även activ fit, activ fit är de som läcker nu iallafall.
  • 060810

Testa gå upp en storlek på Huggies.  Huggies är utmärkta för smala bebisar. :) Gillar även Euroshoppers blöjor.
    Jag har med en smalis här hemma.... Tycker pampers mer är för lite kraftigare barn, eller normala barn, men Huggies sitter superbra på min smala tjej. Hon är  ca 65 cm lång och väger endast 5.1 kilo! Jag använder Huggies 2:or på henne och även Libero och Pampers 2:or, men Huggies är helt klart bäst. :) 

Svar på tråden Bra blöjor för smala barn (8 månader)