• ALLIEVERDO

Livmodern inte dragit ihop sig än eller delade magmuskler?vad??Hjälp

Hej, det är 17veckor sedan jag snittades och har fortfarande en stor gravidmage. Den är inte så där slapp utan rätt hård. Kan inte dölja den bakom pöskläder knappt, för den har ju liksom "form" så att säga. Blir riktigt ledsen av det. Ingen annan i föräldragruppen har det eller nåt jag känner. Frågade på efterkonrtollen men som vanligt kan ju inget nåt.
    Började undra om det kan vara nåt inne i magen?
    Jag har dessutom konstigt med avlag/mens. Hade nog avslagen till ca 8veckor. Sen va det slut ett tag och mensen verkade börja. Men senaste 2-3veckorna har jag blött riktigt som det är mens som inte tar slut..kan det ha nåt att göra med magen stor och hård? den är ju dock inte hård när jag ligger ner.
    SNÄLLA HJÄLP MIG? Mår så dåligt av detta. Trodde inte den skulle försvinns bara så, men absolut inte att den ska se ut så här..inget verkar hjälpa..å vad är det som händer med blödningarna?

• Svar på tråden Livmodern inte dragit ihop sig än eller delade magmuskler?vad??Hjälp
  • JanaLiiN

Gå till MVC och kolla! De är snälla!

• ALLIEVERDO
    JanaLiiN skrev 2010-12-25 20:16:49 följande:
    Gå till MVC och kolla! De är snälla!
    Va nyss på efterkontroll där. De verkar inte veta nåt om nåt känns det som. precis som bvc, när man frågar nåt :/
  • Cocco

ring förlossningen och fråga, är det något konstigt får man åka in och kolla så allt ser okej ut

• Hanna36

Livmodern drar ihops sig snabbt, det kollar man inne på op innan de syr igen.. normaölt sett är den nedom naveln när man lämnar op.salen,....

~ Mamma till 3 goingar ~
  • ALLIEVERDO

Jag läste något om delade magmuskler. Har ni hört det?
    Undra om det kan vara det jag har. Vilket jag då blir rätt arg på MVC att de inte vet och pratar om sådant, för det verkade vara rätt vanligt. Å då fick man verkligen inte göra vanliga sit ups osv för det kan förvärra det, men när jag va på efterkontroll och frågade om jag fick börja med det nu och påpeka om magen, så sa hon att det var okej. jag testade några ggr, men kände att jag inte mådde bra av det. fick typ obehag/ont i magen, så vågade inte mer. glad för det nu

• Hanna36

Men du kan själv kolla om du har delade magmuskler!

~ Mamma till 3 goingar ~
  • ALLIEVERDO
    Hanna36 skrev 2010-12-25 23:04:30 följande:
    Men du kan själv kolla om du har delade magmuskler!
    ja jag satt och läste hur man kollar det och försökte, men fatta inte riktigt hur jag märkte om det va så eller inte :/ Nån som kan förklara bättre kanske?=) och vad man gör om man har det?
  • Barbabok

Gör en halv sit-up, känn med fingarna mitt under naveln, får du in två fingrar på bredden där är de delade. Musklerna ligger ju rakt nedåt parallellt som två I I. De ska inte vara som ( ). Man kan ofta träna bort detta men inte alltid. Träna plankan, inte sit-ups.

• Hanna36
    Barbabok skrev 2010-12-26 16:01:03 följande:
    Gör en halv sit-up, känn med fingarna mitt under naveln, får du in två fingrar på bredden där är de delade. Musklerna ligger ju rakt nedåt parallellt som två I I. De ska inte vara som ( ). Man kan ofta träna bort detta men inte alltid. Träna plankan, inte sit-ups.
    Precis!
    ~ Mamma till 3 goingar ~
Svar på tråden Livmodern inte dragit ihop sig än eller delade magmuskler?vad??Hjälp