• ALLIEVERDO

Blödningar igen??

Hej, mitt avslag slutade efter ca 8veckor och sen tror jag mensen startade igen efter nån vecka. Efter ytterligare nån vecka så verkade det va tillbaka normalt, men nu för ca 2-3veckor sedan så blödde jag lite efter sex och sedan dess har jag blött. Va först bara jättelite, så trodde mensen va på G, men det höll på lite i ca 1 vecka och sedan började riktigt och nu efter ytterligare en vecka så håller det fortfarande på. Ska det aldrig sluta? VAd är det?

• Svar på tråden Blödningar igen??
  • Nellnell

Det var samma med mig, men jag hade jätte ont i magen också. Men det slutade efter 2 veckor. Jag har ingen aning om varför det blev så. :o

• nea82

Det kan vara lite upp och ner med blödningar och mens efter förlossningen.. Innan allt är stabilt igen. Ammar du? För många är det först när man slutat helt med amningen som mensen kommer tillbaka och blir regelbunden..
    Det viktiga är att ni skyddar er om ni inte vill bli gravida.. Ägglossningen är inte lätt å räkna ut när du inte blöder regelbundet. Men det har du säkert redan tänkt på.. =)
    Om mensen inte stabiliserats på ett halvår skulle jag söka gynekolog. Men först efter jag avslutat amningen isåfall.. Men det är jag det!
    God fortsättning!

• ALLIEVERDO
    nea82 skrev 2010-12-25 20:29:17 följande:
    Det kan vara lite upp och ner med blödningar och mens efter förlossningen.. Innan allt är stabilt igen. Ammar du? För många är det först när man slutat helt med amningen som mensen kommer tillbaka och blir regelbunden..
    Det viktiga är att ni skyddar er om ni inte vill bli gravida.. Ägglossningen är inte lätt å räkna ut när du inte blöder regelbundet. Men det har du säkert redan tänkt på.. =)
    Om mensen inte stabiliserats på ett halvår skulle jag söka gynekolog. Men först efter jag avslutat amningen isåfall.. Men det är jag det!
    God fortsättning!
    Jag slutade hel amma inom 1.5månad typ, så borde ju varit det som kom igång riktigt tycker jag. MIn mage är dessutom väldigt stor och hård typ, så funderar på omd et är nåt med det där inne..
Svar på tråden Blödningar igen??