Inlägg från: Separerad |Visa alla inlägg
  • Separerad

En faders rättigheter

Tja allihopa!

www.pappamanualen.se
    Ge sidan fem minuter av din tid och du har en vän för livet Glad

www.pappaliv.se
    Bra forum med oerhört mycket erfarenhet av pappor som setat i likadana situationer år ut och in.
    Stockholmsträffar på G.

www.pappaombudsmannen.se
    Journalist och rådgivare i sådana ärenden. Han är väldigt lyhörd och kunnig i problematiken. Inte bara en girig advokat med vårdnadstvist i kikarn.
    Han är oftast nåbar på tel och har möjlighet att ställa upp som vittne/stöd vid kontakt med familjerätten och socialen i de fall man blir konstigt bemött av dem.

www.minpappa.nu
    Sidan finns även som facebookgrupp med många medlemmar.
    MinPappa.nu var det som släppte nyhetsbomben för ett par månader sedan på TV4 om pappor som förlorar vårdnaden.

Läs.. läs.. läs.. och ställ frågor till dem som ofrivilligt har suttit i liknande situationer i många år. Och tro mig.. Det är bra många fler pappor  än man kan tänka sig.

• Separerad

You are welcome friend Skrattande

Tipsa gärna vänner och bekanta så de får sätta sig in i problematiken tillsammans med dig!

• Separerad

Själv har jag suttit i vårdnadstvist i alldeles precis 3 år nästan på dagen.
    Jag blev stämd och snart är det huvudförhandling.
    ungens morsa är måste ju ha någon personlighetsstörning, men så mal ju rättvisans kvarnar långsamt. Det får man inte glömma. Jag är ju inte utesluten ur barnets liv än, fastän mamman nog vill ha det så.
    Orättvist? Absolut!
    En galning som drar riktlinjer för hur vanliga människor ska leva? Japp!

Vem har sagt att livet är rättvist och normalt bara för att man sköter sig?
    Det är nåt vi blev itutade när vi var små... det var en myt, berättad av dem som hade haft turen att inte stöta ihop med en galning!

Kör så länge det ryker ;)

Svar på tråden En faders rättigheter