Inlägg från: Pellinell |Visa alla inlägg
  • Pellinell

Jag var otrogen, blev gravid, men vill inte berätta för min man!

Hur skall jag göra? 
    Jag hade sex med grannen i ett svagt ögonblick - det var en engångsgrej och vi är helt överens om att vi inte skall vara ett par. Han är lyckligt gift, jag med. Nu är jag gravid och jag vet med hundra procent säkerhet att min man inte är pappan. Jag vill behålla barnet men vet att min man lämnar mig om han fattar att barnet inte är hans. Därför tänker jag hålla tyst, men mitt problem är att grannen är halvasiat (hans mamma är korean) och mycket kortvuxen, i princip dvärg, medan min man är två meter lång och albino - dvs otroligt blond. 
    Hur stor är risken att barnet ser asiatiskt ut och att min man därmed fattar något? Vad gör jag? 
    Jag är i vecka 21 så abort är nästan för sent, men jag kanske kan begära tillstånd hos Socialstyrelsen? Jag vill inte riskera att förlora min man, han är så underbar.

• Svar på tråden Jag var otrogen, blev gravid, men vill inte berätta för min man!
  • Pellinell

Jo men det jag hoppas är ju att jag skall ha turen att barnet får mina drag, därav min fråga: hur stor risk är det att de asiatiska dragen tar över? Vet någon om mina (normalt mellanblont hår) drag kan vara dominanta över en halvasiat? 
    ALDRIG att jag berättar och tar risken att min man sticker! 

• Pellinell
    Surfare skrev 2010-12-25 23:15:54 följande:
    Risken att barnet ser asiatiskt ut är enligt de medicinska uträkningarna inte högre än 12%. Ta med en liten blond peruk ifall att barnet skulle vara mörkt men annars brukar män generellt vara lite korkade och de lär ju inte se någon skillnad ändå.
    Tack för bra råd! Jobbigt bara om pappan vill vara med och sköta barnet, då kanske peruken faller av? Men du har rätt, pappor ser sällan sådant. De tittar inte på detaljer utan mer på helheten. 
  • Pellinell

Ofta hoppar utländska drag över ett par generationer, det har jag hört någonstans. Men kortvuxenheten då? 

Nej, jag tror jag begär sen abort. Någon som vet hur man gör?  

• Pellinell

Tack för att ni inte dömmer mig. Liksom jobbit nog endå, de här.

• Pellinell
    Surfare skrev 2010-12-25 23:24:26 följande:
    Tror man typ ringer skatteverket som ger tillstånd om man har en bra ursäkt. Tror säkert du får godkänt om du berättar att du inte kan koreanska och därför är rädd att anknytnigen ska skadas.
    Super, tack! Jag ringer efter helgerna. 
  • Pellinell
    Pernillaa skrev 2010-12-25 23:25:17 följande:
    Begär att få bli igångsatt?
    Jag tror på stort allvar att dom skulle prioritera dig högst speciellt om du gör det nu vid storhelger och så där :)

Jag menar, du har ju bara EN vecka på dig,knappt, innan det är "för sent".
    Fast det finns ju en risk/chans att den klarar sig - man räddar väl barn i vecka 22 ibland. Hmm. I och för sig kan jag skylla dvärgväxten på det i så fall- den blev född för tidigt och kanske störd i sin tillväxt. 
  • Pellinell
    solstugan skrev 2010-12-25 23:26:08 följande:
    men din man vet väl att du är gravid? vad ska du säga till honom?
    Ja, hjälp. Kanske att jag har fått mens bara, tror inte han har så bra koll på hur ofta jag har det? Något bättre råd? 
  • Pellinell
    JAG är BÄST skrev 2010-12-25 23:28:29 följande:
    Nej för helvete,,TS får börja röka som fan,,det ska visst hämma tillväxten av barn i magen.
    Jag röker redan. Min mamma gjorde det när hon väntade mig och det har inte skadat mig. Min syrra röker också och hennes killar Cevin och Dewin vägde över 4 kg när de kom ut, så jag tror inte på sådana där teorier. Forskare lever bara i sina lab och vet inget om värkligheten.
Svar på tråden Jag var otrogen, blev gravid, men vill inte berätta för min man!