Pimpinellan skrev 2010-12-27 13:33:58 följande:
Hur är magen idag? Jag har haft extrem magsjuka/matförgiftning utomlands och även hemmavid och vet hur man gör p.g.a det. Man får lämna avföringsprov på V.c som tar nån vecka att få svar på. Te,vitt,rostat bröd med hårdost,all kokt mat är bra. Lite och ofta. Bikarbonat kan också hjälpa,men smakar förstås apa.
Den är lite bättre. Men kvällen igår var inge rolig, spydde och sket om vartannat =( Tog Imodium Plus men det hjälpte inte alls.
Idag har jag ätit lite vitt bröd och druckit lite vatten och cola, fått behålla det också. Inte varit på toa sen i natt. Är däremot gasig och har fått mens så kanske därför som det lugnat ner sig för jag brukar bli trög i bajset när jag har mens.
Provade dock och spy och skita i morse(trevliga ord/info) men inget kom. Håller tummarna för att det är på bättringsvägen men vågar inte ropa hej ännu.
Skickar iväg sambon till affärn nu, han ska få köpa lite mer bröd, saftsoppa och kvällens middag som blir kokt lax och potatis. Han ska även få köpa lite saltade chips/popcorn (läste att det skulle vara bra).
Okej på så vis. Ja usch detta är inge kul. Som det ser ut nu slipper jag kanske ringa VC trots allt, jag hoppas. Men vågar som sagt inte ropa hej ännu. Återstår och se.