• Svalan8

BF september 2011

Hejsan.
    Här hoppar jag gärna in.
    Plussade igår och är i vecka 5. Enligt FL bf den 4sep:)
    Grattis föresten:)

• Svalan8

Tack:) Ja det är min första.
    Är så nervös har också ett missfall i bagaget. Men denna gången ska det bara gå bra:)
    Jo jag mår bra förutom väldigt mycket molvärk. Ska det kännas så mycket?
    Hur mår du?:)

• Svalan8

Jag ringde BM idag. Ska på vul den 4:e:) Vill se så att allt ser bra ut. Har du ringt?

• Svalan8

Vill ni lägga till mig också på Bf listan?:) surfar med mobilen så kan inte.

• Svalan8

Hej tjejer!
    Hur mår ni idag?
    Igår kväll hade jag så ont i äggstockarna och livmodern. Men inga blödningar. (Skönt)
    Nu till min fråga till er, har ni också så mycket molvärk? Eller kan det vara något som är fel?

• Svalan8
    amandaanderssoon skrev 2010-12-28 19:06:29 följande:
    Hejsan! Vi har ju bf med bara en dag emellan, jag är beräknad till 5 september enligt fl, så otroligt swpännande, väntar också mitt första! Grattis och lycka till!
    Ja visst är det spännande:)
    Är överlycklig. Har ni försökt länge?
    Vi har försökt i ungefär ett år och i julklapp fick vi ett plus:)
  • Svalan8
    k03san skrev 2010-12-28 11:19:53 följande:

Jag hade ringt till BM/gyn och frågat. Det är ju också obehagligt att gå och oroa sig.

Hur ska ni göra till nyår?
    Min man och jag har bjudit över några vänner, och det är ju uppenbart att jag inte kommer att kunna dölja att jag inte dricker alkohol. Jag hade helst "mörkat det" men det känns ändå OK att dela med sig med dessa vänner. Till julafton hade jag mannen, föräldrarna och syskonen till att avleda uppmärksamheten från resten av släkten =) och det gick bra så vitt jag vet.

Jag ringde igår men telefontiden var slut, ska ringa igen kl 11.00 idag. Fast att smärtan har gått över, men kan väl va bra att höra vad dem säger i fall det kommer tillbaka:)

Dit vi ska till nyår ska man ta med sig egen dricka, så det blir enkelt, bara till att ta med sig alkoholfrittvin och hoppas på att ingen läser etiketten, eller byta ut vinet i en tetra pak:)
  • Svalan8
    k03san skrev 2010-12-29 08:35:47 följande:
    Så skönt att höra att smärtan gått över! Det är inte helt lätt att pricka in telefontiderna, men jag hoppas att du har bättre tur idag.

Vilket bra tips! Eftersom vi ska ha gästerna hemma hos oss borde jag ju kunna smussla med vinet på ett snyggt sätt =) Jag ska nog preppa en flaska till mig.

Jag läste att man inte bör dricka mer än tre koppar kaffe per dag. Nervös nybörjare som man är så tar man såklart allt sådant på grymt allvar. Problemet är att jag behöver minst tre koppar på morgonen för att överhuvudtaget starta!
    Som tur är så har detta forumet en perfekt humörshöjare att börja dagen med så jag ska nog överleva.
    Haha, ja detta älskade kaffe.
    Har också super svårt med det. Har idag druckit 2 koppar, sen får det räcka för dagen.
    Försöker byta ut det under dagen mot te. Inbillar mig att det är bättre:)
    Har dessutom slängt ciggen, det första jag gjorde när jag plussade och har inte rört dem eller kännt sug efter att röka konstigt nog:)
  • Svalan8

En liten uppdatering efter mitt samtal med bm. Hon tyckte att jag skulle ringa KK så det gjorde jag. Dem tyckte att jag skulle komma in direkt. Väl där upptäcktes två cystor,en på 5 cm i diameter och en på 2 cm. Men ingen liten böna på vul:( Hon kunde ana något i livmodern.. Iaf tog dem hcg värdet och det la på 317 i v4+2 är det lite? Ska tillbaka på fredag och då ska dem se så att hcg värdet ökat och ta beslut om hurvida dem ska plocka bort den störstan cystan. Jag har iaf hoppet uppe och hoppas att min nyårsafton inte ska sluta ledsamt!:)

• Svalan8

Cicci89? Jag hade också jätteont i magen åkte och kolla hos gyn i onsdags. Det var 2 cystor. Den misstänkte utomhavandeskap men idag hade hcg värdet stigit rejält. Läkaren sa att man kan ha ganska ont bara av att livmodern växer. Hoppas att det bara är det:)

• Svalan8

Nu har jag hunnit ifatt tråden igen:)
    På något sätt är det lugnande att läsa att det är fler än jag som inte har så mycket symtom.
    Har inte det minsta illamående, inte speciellt trött och humöret är som vanligt.
    Men jag är lugn ändå. Igår när jag varit på sista kontrollen efter seeg hcg ökning fick jag se min lilla böna.Hjärta
    Oh vad jag längar till september!

• Svalan8
    katzon skrev 2011-01-04 21:19:39 följande:
    Är det någon mer än jag som slutat röka?

Det här är bland det värsta jag varit med om, 1. sluta röka vilket är en pärs i sig. 2. graviditetshormoner som gör att man är trötter. 3. slutat dricka kaffe också eftersom jag tycker det smakar urk.
    Snacka om detox!!!
    Jag har också slutat röka. Slängde cigarretterna direkt jag plussat.
    12 dagar rökfri. Men fy f*n vad det tar emot nu.
    Men bara att kämpa på.
    Har ringt MVC nu och fick tid den 18.e :)
  • Svalan8

Kitty 82? Håller verkligen tummarna för att det visar Gravid! Skickar styrkekramar.

• Svalan8

Känner igen det där med sova och illamående. Skulle kunna sova hela dagen om man bara fick:) mår illa från och till hela dagen och direkt när jag vaknar. Men har bara behövt spy 2 ggr så det är skönt. Man ska inte gnälla för det är ju positivt men jag skulle inte tacka nä till att bli lite piggare iaf:)

• Svalan8

Oj vad mycket att läsa ikapp:) LitenMy: skönt att allt var okej med ditt lilla pyre:)
    Kl 13.00 ska jag på hälsosamtal.

Svar på tråden BF september 2011