Inlägg från: Joel4ever |Visa alla inlägg
  • Joel4ever

BF september 2011

Vill också vara med, plussade idag och har räknat ut med FLs graviditetskalender att BF är den 3 sep.
    De e första barnet och första gången jag blivit gravid och känner mig som en gröngöling. När ska man ta kontakt med barnmorska?

• Joel4ever

Hoppar in här också. Plussade igår och ringde BM idag. Den 26/1 blir det första besöket, då ska jag vara i v 9.
    Tiden går så otroligt sakta, det kommer ta en evighet till den 26 *suck*. Det är även första gången jag plussat och har ingen aning om hur det är eller ska kännas. Har inga symtom förutom mycket lätt illamående när jag inte ätit på ett tag, men det känns som det bara är psykiskt.

{#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever (första barnet)
    4 sep Flisan79
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    7 sep She is Me (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)

• Joel4ever

Jag har heller inte berättat för någon men jag tror jag snart spricker. Vi kommer nog berätta för våra närmsta familjer efter första besöket den 26/1, fast jag vet inte om min mamma kan hålla en sådan hemlighet. Hela byn hemma och hela släkten kommer få reda på det i samma andetag som jag berättar för henne. För henne är det andra barnbarnet, min bror fick en liten tjej i september. Så det blir nästen exakt ett år mellan kusinerna :).

Jag hoppas att jag inte kommer få värsta symtomen eller att det kommer synas för mycket. Är urdålig på pokerfejs så om någon kommer att fråga vet jag inte om jag kommer kunna låtsas som ingenting. Är det någon som har några tips?
    Första problemet dök redan upp när jag fick tiden för första besöket. Jag fick en tid precis innan jag slutar att jobba och jag kan inte säga att jag ska på läkarbesök för då kommer alla undra (är aldrig sjuk). Men jag kom på bästa lösningen för det. Min man går ofta till läkaren och kan ha de som anledning, de kommer inte misstänka något...för denna gången....

• Joel4ever
    givinglife skrev 2010-12-30 18:51:36 följande:
    Nån mer än jag som är lite hispig o springer på toa titt som tätt för att se att den där mensen inte dyker upp iaf?
    Ja här har du en till. Va skönt att känna att man inte är ensam. Är nervös varje gång jag går på toaletten. Ska det vara så här i minst 7 veckor till? *suck*
  • Joel4ever

Tycker inte att jag har mycket till symtom. Känner väl av lite "växtvärk" lite då och då och sen är jag hungrig jämnt. Känner igen mig i den en annan skrivit tidigare om att vara hungrig inom en timme efter man ätit middag.

Nu e de bara 26 dagar kvar till besöket hos BM. Jag LÄNGTAR så efter att berätta för familjen och närmsta vännerna. De kommer bli så glada eftersom vi de vet att vi försökt att skaffa barn i två år nu.

Är det någon som har något tips på vad man kan göra för att tiden ska gå?

• Joel4ever

Jag tror jag snart blir tokig. Jag spricker nog snart av att hålla tyst. Vill så gärna berätta för de närmsta familjen och vännerna men jag vill samtidigt hålla mig till min mans önskan att vänta till första besöket hos BM.

Min familj bor inte i närheten så att hålla tyst för dem är inte så svårt. Det svåra är att inte säga något till min allra bästa vän som jag träffar nästan varje dag. Det som gör det ännu värre är att hon och jag har sagt att vi ska börja det nya året med att tillsammans gå ner i vikt och börja med Herbalife för en hjälp på traven. Nu när jag blivit gravid så vill jag inte började med det och jag vet inte hur jag ska göra för att slingra mig ur det. Kommer inte berätta för henne förrän den 26 jan och om jag lyckas att dra ut på att börja med Herbalife så känns det taskigt att "lura" henne en hel månad. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag förstår min man att han vill vänta. Hör honom känns det som att det inte riktigt är verkligt än och det är inte förrän den 26 som vi vet allra säkert, och som sagt vill jag hålla mig till hans önskan. Har försökt att förklara för honom om mitt dilemma men han förstår inte riktigt problemet.

Nu ska jag försöka att släppa allt det och ha en riktig kul nyårafton tillsammans med goda vänner =)

Gott nytt år på er allihopa!

• Joel4ever

She is me: Vi har beslutat att berätta för vår vän =) Det bli så  skönt att ha någon att prata med =)

• Joel4ever

Idag är det den 16 och det innebär att det nu är exakt en månad kvar till UL *jippi* det innebär också att jag nu gått två av tre delar av den "osäkra" tiden =) *woho*

Svar på tråden BF september 2011