• elink84

BF september 2011

Hej allihopa!

Jag plussade i förra veckan och har BF 28/8. Är det ok att jag är med i er grupp fast att jag har BF i augusti? Ni får självklart säga nej.  Det vore ju iaf jättekul att följas åt dessa 8 månader som det är kvar.

Kram Elin

• elink84

Vad söta ni är mot mig. Nu blev jag superglad! Ringde i förra veckan till MVC och fick en tid nästa tisdag. Antar att det bara blir ett hälsosamtal. Ska bli riktigt skönt för jag har 1000 frågor till BM. Sen åker vi till Thailand i mitten av Januari och kommer hem i slutet av månaden. Veckan efter är det dax för ännu ett besök hos BM. Vad jag förstått så är det väl det som kallas inskrivning. Jag är då i vecka 11.

Jag oroar mig hela tiden för MF och vilka gjejer man ska/inte får äta. Kan det inte bli v 12 snart?!
    Vet ni vad man ska tänka på när man åker utomlands och är gravid?

Jag har en kompis som nyss fick veta att hon är gravid. Hon är 2 veckor längre gången än mig. När hon var på hälsosamtal hade BM sagt att hon hellst inte skulle dricka varken kaffe eller te och heller ingen lightläsk. Har ni hört likadant?

{#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    4 sep Flisan79
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    7 sep She is Me (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)

• elink84
    MuM2girls skrev 2010-12-29 16:41:36 följande:
    När jag var på hälsosamtal med dottern frågade jag om te, och hon sa att man inte fick dricka mer 1 liter svart te om dagen, det är inget faligt att dricka det i rimliga mägnder. Förbjudet är det verkligen inte!!!
    Ok. Tack snälla för svaret. Då ska jag fortsätta dricka mitt te (iaf nån gång om dagen). Köpte hem massa rött te i går för i det skulle det tydligen inte finnas koffein men nu kan jag ju dricka mitt svarta också =)
  • elink84
    givinglife skrev 2010-12-29 17:48:53 följande:
    Men visst måste grönt (och rött?) te vara ok hur mycket som helst? Det har väl inget koffein?

Appropå träning, det är helt ok om man är van vid det. Är man ovan så kan man börja lite lugnare... Själv är jag innebandymålvakt och lite nojig efter mf så det blir nog att lägga av direkt och istället göra annat...

Vi har tidiga första samtal hos bm här, för att de ska kunna förbereda inför KUB som man ska göra innan v14. Erbjuds till alla och betyder ibland inskrivning/Freja samtal (som de kallar info om KUB) så tidigt som v6-8...
    Tänkte ringa nästa vecka
    Jag var inne hos en kaffe och tehandel i går och frågade om tesorterna och fick veta att det inte är koffein i rött te och örtteer. Svart, grönt och vitt te kommer från samma "växt" och rött och örtte från en annan.
  • elink84
    Svalan8 skrev 2010-12-29 18:09:20 följande:
    En liten uppdatering efter mitt samtal med bm. Hon tyckte att jag skulle ringa KK så det gjorde jag. Dem tyckte att jag skulle komma in direkt. Väl där upptäcktes två cystor,en på 5 cm i diameter och en på 2 cm. Men ingen liten böna på vul:( Hon kunde ana något i livmodern.. Iaf tog dem hcg värdet och det la på 317 i v4+2 är det lite? Ska tillbaka på fredag och då ska dem se så att hcg värdet ökat och ta beslut om hurvida dem ska plocka bort den störstan cystan. Jag har iaf hoppet uppe och hoppas att min nyårsafton inte ska sluta ledsamt!:)
    Hoppas att det löser sig. Ska hålla tummar och tår för dig.
  • elink84
    Cornellia skrev 2010-12-29 21:45:50 följande:
    Idag har vi iaf varit till BM. Trevligt besök, tror att vi kommer trivas med henne. Som jag sa tidigare så vet jag fortfarande inte om det var inskrivning eller om det var ett hälsosamtal, vi pratade ju om min hälsa, men vad jag förstod så skapades det oxå en journal och så.

Men det känns bra iaf, jag skulle få en remiss till dietist, och sen så skulle jga till BM i slutet av januari nästa gång.

Dessutom har jag berättat för mamma. Jag tror att hon skulle få slag av glädje, hon har "tjatat" dom senaste åren . Hur funderar ni kring att berätta för folk?
    Skönt att få gå och prata med nån som verkligen kan och få ställa massa frågor. Jag har mitt första besök nästa tisdag. Ska bli kul.

Jag har bara berättat för 2 kompisar och för pojkvännen förstås. Vet inte hur jag ska göra med de andra. Vill ju berätta för alla men det känns lite väl tidigt. Åker till Thailand om 2 veckor och funderar på att berätta när jag kommer hem därifrån. Om jag berättar för min mamma innan så kommer hon bara att vara orolig när jag är där. Hon är nog den som kommer att bli gladast. Hennes första barnbarn. Som hon har tjatat.
  • elink84

Hej på er!

Det är ganska många som skrivit att de vill ha mer gravidsymtom och jag känner igen mig för så kände jag förra veckan. Denna vecka däremot känner jag massor. När jag fick veta att jag var gravid för ca 2 veckor sen så kände jag bara lite molnande värk i magen och att jag var lite öm i brösten. Förra veckan kände jag nästan ingenting alls. I helgen började mitt illamående ordentligt. Jag har knappt orkat göra nånting för det känns som att jag ska kräkas hela tiden. Känner även trötthet, yrsel, metallsmak i munnen och är otroligt törstig. Gick in i vecka 7 i går (6+1). Jag hoppas inte att mitt illamående håller på allt för länge för jag måste orka plugga till nästa veckas tentor. Ska på besök hos MVC i morrn på hälsosamtal. Ska bli riktigt kul. Till alla er där ute vill jag med detta inlägg säga att ni säkert snart kommer få massa graviditetssymtom.

• elink84
    Renni skrev 2011-01-03 15:03:18 följande:
    Tack elink84... Du ger mig hopp =)

Helt sjukt att man vill må så dåligt nu, jag vet ju så väl att när man väl är inne i allt illamående & sånt så vill man bara bli av med det.
    Antar att jag bara får njuta av att inte må dåligt nu istället för att vara orolig.

=)
    Ja man är aldrig helt nöjd. Men det känns ganska ok att må lite dåligt när man vet att det beror på att det växer en liten i magen. Du får hålla oss uppdaterade hur du mår.
  • elink84

Hej alla!

Blä vad jag mår illa nu för tiden. Så fort jag blir minsta hungrig så sätter det igång. Nu har jag börjat äta småportioner var 2-3 timma för att få ner illamåendet lite. Hoppas att så många som möjligt av er slipper detta.

Jag var på hälsosamtal på MVC i går. Vi gick igenom lite vad som gäller under graviditeten så som rökning, alkohol, mat, mediciner, sjukdommar osv. Nästa besök blir inskrivningen den 4/2 då jag är i vecka 11 (10+5). Då blir det blodprover och lite andra tester. Så spännande! Men innan dess två härliga veckor i Thailand.

• elink84
    sandra em skrev 2011-01-05 15:07:23 följande:
    Fick missfall i dag =(
    Urch såå jobbigt de är....
    Tagit bort mig från lisan också ...
    Nej! Stackare! Ta  hand om dig nu!
    Kram
  • elink84

God morgon på er!

Nu är det femte morgonen som jag vaknar och inte har nån ork i kroppen alls. Benen vill knappt bära mig. Jag orkar gå från sovrummet till köket men när jag kommer fram så måste jag sätta mig ner. Nån som känner/har kännt samma sak? Vet inte riktigt vad jag ska göra för jag orkar inte med nånting just nu. Tror ni att det är nån ide' att ringa MVC?

• elink84
    She is Me skrev 2011-01-10 10:02:05 följande:
    Ja så känner jag med, är trött och orkeslös... och ringer du MVC så säger de... det är  hormonerna   det eviga svaret när man är gravid  

Kanske är det inte så konstigt, tar mycket kraft från kroppen att bygga ett helt nytt litet underverk.....
    Provade att ringa MVC och de tyckte att jag skulle in och ta lite blodprover för att kolla bla järnvärdet. Men man kanske helt enkelt får leva med att det är lite tungt ett par veckor framöver. Tack för ditt svar iaf. Hoppas att du snart mår bättre.
  • elink84

Hej på er!

Jag gick i går in i vecka 13 (12+1). Mår fortfarande illa men kommer iaf upp ur sängen och får i mig mat. Tyvärr smakar maten inget vidare och jag orkar inte äta så stora portioner men jag tvingar mig själv att äta för att bebisen ska få i sig tillräckligt med näring. Usch när ska man börja må bra igen och orka med sitt liv. Börjar bli riktigt ledsen på detta och jag börjar bli ganska deppig. Har fått en tid för UL den 24/3 (vecka 17+4) men tycker att det är konstigt att man inte kan få nått UL eller höra hjärtljuden innan dess. Är det fler som har det så?

• elink84

Hej!

Det var jättelängesen jag skrev här. Har varit på UL i dag. Äntligen! Fick tiden vid inskrivningen för 7 veckor sen. Är nu i vecka 17+6. Det är en lång längtan och väntan. Allt såg jättefint ut och jag blev nu tillbakaflyttad 2 dgr så BF är nu 26 Aug. Det var verkligen häftigt att se det lilla livet. Ni har verkligen något att se fram emot. Jag kommer nog sväva på moln resten av denna dag :)

Svar på tråden BF september 2011