• Jokkan

BF september 2011

Verkar som att BF blir den 5:e september för oss! *Lycklig* När man minst anar det... Andra barnet, första fick vi mars-10.

Skoj att följas åt och hoppas allt går vägen för oss alla! =D

• Jokkan
    BonBon skrev 2010-12-30 18:26:59 följande:
    Jokkan, jag väntar också barn den 5 sep, va kul!!!

När fick du veta att du var gravid? 
    Jadu, började ana för en vecka sen men fick det bekräftat igår! =) Gav inte nog mkt utslag på test tidigare.

Själv då? =D 
  • Jokkan
    28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    5 sep Misami 
    (tredje barnet)
    5 sep Jokkan (andra barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)
  • Jokkan

Hejsan på er! =)

Jag har en fundering: kan säkert vara tidigt mf, men jag undrar om någon vet om man kan blöda lite där nere, mer som rödrosa typ. Inte så att det kommit i trosan ännu utan mer om man torkar sig så är det på papperet... =P

Skulle det vara mf är det ju så och då är det bara att gå vidare, men jag är lite konfunderad bara.

Mvh
    Jokkan

• Jokkan

..men jag känner mig gravid! =P Fast det kan väl hålla i sig även om vi skulle fått mf.

När ska man oroa sig? När det kommer blod i trosan? Just nu är det bara när jag torkar mig som det blir rosa/ljusrött på pappret.

Mvh och tack för svar
    Jokkan

• Jokkan

Hejsan på er!

Vill bara meddela att jag blöder en del. Tråkigt men vi hade verkligen inte räknat med en graviditet, förstod knappt det kunde hända. Kanske blir bra att jag hinner jobba iaf 6 månader innan nästa ev. mammaledighet så får Pappsen vara hemma ett år som det var tänkt också. Får se fördelarna med det, för vi såg båda fram emot detta igen så det känns ju inte kul men nåja. Vi gottar oss i vår dotter som är 10 månader nu. =)

För visst borde man väl inte blöda om man är gravid heller? För jag är inte helt säker på att det är ett mf även om det säkert är risken. Jag är ganska realistisk så jag väntar mig inga förskönande svar heller. =)

Mvh, sköt om er och era magar.
    Jokkan

• Jokkan

Hej på er och tack för alla svar!

Jag tror nog det är mf, blöder en hel del. Inga klumpar men nog så mkt blod att det känns så.

Ha det gott allihopa och lycka till mer era graviditeter, det kommer att gå toppen för er. =)

Mvh
    Jokkan

• Jokkan

Hejsan på er!

Jag har inte tagit bort mig från bf listan ännu! Har ju haft blödningar sedan 5 dagar som nu lugnat sig. Tog senast test idag som varit starkare än tidigare (tis och förra veckan) så vi tror att allt är som det ska. Det känns så också, har div. symptom. =P Även om jag vet dessa kan hålla i sig.

Skulle det vara mf så är det ju så. Hade ställt in mig på det men kroppen känns gravid. Så vi får se...

Hoppas ni alla har det toppen.
    Mvh
    Jokkan

• Jokkan
    Cornellia skrev 2011-01-06 23:06:58 följande:
    Vi får hålla tummarna tillammans om att vi fortfarande är gravida. Du har inte bokat någon tid för att kolla upp det?
    Nej faktiskt inte, ska avvakta tror jag men vi får se. 

Vi får hoppas. =D Hur mkt blöder du och hur ser det ut? För mig har det varit mkt varierande.
    Hur känner du dig?

Mvh
    Jokkan
  • Jokkan
    Cornellia skrev 2011-01-06 23:16:30 följande:
    Jag känner mig precis som jag gjorde för en vecka sedan, typ inget mer än lite ömmande bröst, lite molvärk och en extrem hunger. Men lite deppig idag såklart.

Jag började störtblöda nu på eftermiddagen, blödde igenom trosorna, när jag väl gick på toaletten så kom det lite klumpar. Efter det så verkar det ha lugnat sig, nu är det bara på pappret när jag torkar mig.
    Känner mig väldigt orolig, klumpar känns inte alls som ett bra tecken....
    Okej, jag förstår. Vad säger din känsla?
    Jag förstår din oro, jag har känt likadant i flera dagar men nu känner jag mig lugn och harmonisk igen. Antingen skulle det vara ett mf som är över eller så är allt som det ska.

Kram på dig och hoppas vi får våra bebisar iaf. =)
Svar på tråden BF september 2011