• Cat

BF september 2011

Hej!
    Letade efter en tråd för oss som väntar barn i september, men hittade ingen. Gjorde därför en egen, men här är det ju full fart redan så jag hoppar gärna in här! Ser att Cornelia är här också! Och Flisan, som gjort typ alla av mina toppenbra julklappsrim i år!!

• Cat

Flisan79: Jag pratade med vår barnmorska idag, och jag äter Kvinna, den där rosa/lila från apoteket, och hon sa att i den finns allt man behöver av folsyran!

• Cat
    28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    5 sep Misami 
    (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)
  • Cat
    Flisan79 skrev 2010-12-30 19:17:45 följande:
    Smärtan beror troligen på att livmodern växer och den känslan påminner mycket om mensvärk. Alltså inte inbillning
    Barnmorskan jag pratade med idag sa att det förmodligen hade med att livmodern "rätar ut sig". Jag vet inte om den har börjat växa redan, så att det känns, men den ändrar tydligen form och läge. Kan lova att det känns hos mig, nätterna är bedrövliga!
  • Cat
    jessii87 skrev 2010-12-31 08:34:32 följande:
    Jag plussade igår morse och imorse testade jag CB digital som även det visade gravid. Så nu kan jag pusta ut o njuta av att jag faktiskt är gravid. Vilken underbar känsla!! Är bara orolig för missfall.. Hur vanligt är det att man får missfall tidigt under graviditeten?

När berättar ni för vänner o familj att ni är gravida? Jag är så glad att jag spricker o bara vill berätta för min familj osv.. Men det kanske är bäst att vänta lite....
    Jag tycker man berättar när man vill och känner att det känns rätt. För mig handlar det om, om du vill att människorna ska veta om det också, om något händer, för det är ju en risk. Vi har redan berättat för våra syskon och föräldrar, för vi (och de) har väntat så länge på att vi ska lyckas. Vi ser ingen anledning till att gå och vara lyckliga i smyg, när vi kan dela lyckan med fler!!
  • Cat
    SannaMac skrev 2011-01-02 10:53:02 följande:
    Vaknade i natt av att jag hade sån himla mensvärk, alltså exakt som mensvärk (innan jag vaknat ordentligt tänkte jag verkligen "fan, nu fick jag mens!"), kände mig även superkissnödig men gick upp och kunde inte alls kissa. Blev aningen orolig, även om jag har läst att växtvärk kan kännas precis som mensvärk. Tidigare nu under veckorna har jag bara haft lättare molningar och mer "dragningar" i livmodern och korsryggen liksom.

Känner någon igen detta?

Vi tog ändå ett CB digital i morse för att kolla, och jag fick "Gravid 2-3", det borde ju vara bra, eftersom jag är på vecka 4+3 idag! Var rädd att det skulle stå "1-2", för då skulle ju något vara galet... Men shit, fattar ändå inte riktigt att det är sant och kommer nog testa igen i veckan... Brösten är dock definitivt större och väldigt ömma!
    Jag har samma sak, varje natt, senaste veckan. Det är en plåga eftersom jag får gå upp 2-3-4 gånger varje natt. Börjar bli trött... Kärt besvär.
Svar på tråden BF september 2011