• betula

BF september 2011

Oj vad långt ni hunnit i denna tråden redan! Plussade 28/12 och väntar första barnet 2/9 tydligen ;)

Känner mig inte direkt gravid, men kissar oftare än vanligt, hungrigare, tröttare & har vissa "magsmärtor". Livrädd för missfall (fick ett 99), men hoppas innerligt att det skall gå vägen!

Glädje och rosafluff känns världen som just nu, även om oron för missfall växer starkare o starkare.

• betula
    Joel4ever skrev 2010-12-30 18:55:50 följande:
    Ja här har du en till. Va skönt att känna att man inte är ensam. Är nervös varje gång jag går på toaletten. Ska det vara så här i minst 7 veckor till? *suck*
    Precis samma här! Dessutom har jag en hel del flytningar nu & då känns det ju ännu mer som mensen är på väg, trots allt. :/
  • betula
    Flisan79 skrev 2010-12-30 20:45:51 följande:
    Det symtom som ger mest besvär just nu är hungerattackerna som börjat komma på kvällarna. Blir helt sjukt hungrig fast jag åt middag relativt få tim sen. Blir vid hunger också grinig, arg, svag, svettig...ja det är en plåga och attackerna kommer på en sekund utan förvarning.
    Är hungrig hela tiden känns det som och har tom vaknat några nätter o behövt gå upp o äta något för att kunna somna om. Känns helt sjukt då jag läst att det enda extra energimässigt man behöver få i sig första trimesterna är typ en frukt per dag. Jag äter mer än så just nu!
  • betula

Lägger in mig själv 2/9 och håller tummarna att allt går vägen!

28 aug Elink84 
    (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    5 sep Misami 
    (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)

• betula

Åh vad skönt att fler har knasiga magar! Min har varit stenhård ett tag nu, men idag vart den riktigt bubblig och åt det lösare hållet, vilket den brukar bli vid mens. Vart ju så klart livrädd att ett missfall var på g, men skall försöka andas ut och njuta av en långtur m hundarna nu istället.

• betula
    hanna elise skrev 2011-01-01 11:05:56 följande:
    jag hade ju tänkt berätta för maken igår kväll, men det blev inte av. Och i morse tog jag ett nytt test som var betydligt starkare. Men jag klarade ändå inte av att säga något till honom. Så fånig jag är!!!!!
    Ikväll måste jag ju säga det.... 
    Men åh hur klarar du av att vara tyst?

Jag gjorde mitt test i smyg på morgonen innan sambon skulle till jobbet och hade väl inte tänkt att säga något, men när jag fick positivt så bara flög jag ut o visade honom teststickan. Han fattade väl inte så mkt m en gång, men sen gick det upp för honom vad det betydde :D

Lycka till ikväll! Han vill ju oxå veta och dela glädjen m dig vet du! Och får du inte sagt det så ta ett kort på stickan och skicka till honom m mailen eller msn ;)
  • betula

Här är en till som inte alls känner sig gravid idag :( Oroar mig så klart o inte blev det bättre av att jag drömde två gånger inatt att jag fick missfall :( Brösten ömmar inte längre, känner inge spänningar i magen och visst mår jag lite illa, men det kan lika gärna bero på den konstiga gårdagen matmässigt (mår lätt illa oavsett gravid eller ej :P )

Nästan så jag känner behov av at springa till affären o köpa ett till g-test...

• betula
    Imasim skrev 2011-01-01 17:25:39 följande:
    Jag ska nog oxå köpa ett till test med vecko-"skiten"...
    Även om jag i höstas sa att jag ALDRIG mer ska använda en sådan... efter att ha fått 2-3 veckor då jag egentligen skulle ha varit på >3 och mycket riktigt hade graviditeten avstannat och jag fick missfall några dagar senare...
    Jag kände det som tortyr av oron som kom då och under de dagarna innan missfallet var ett faktum..
    Jaja, men nu kanske jag måste köpa ett till ändå...
    Fick ju "1-2 veckor" för en vecka sedan. Borde ju visa "2-3 veckor" nu då?  Och om en vecka till ">3 veckor"...

Jag har ju haft missfall 2 ggr (och fött två barn) och oron gnager hela tiden. Men jag bara SKA HA denna lila augusti-septeber-bebis...Det får bara inte gå fel igen... Kram/Misa
    Gah nu vågar inte jag köpa ett sånt där test m veckoangivelse! För ett sånt svar vill jag verkligen inte ha :( Nä, biter ihop och ringer BM i veckan som kommer. Får jag missfall så märker jag ju det så småningom... :/

MEN ingen av oss skall ju få mf! :)
  • betula

Just det, gick in i v 6 idag, så ett litet litet minimalt steg närmare de där 12 veckorna iaf :)

Svar på tråden BF september 2011