Inlägg från: hanna elise |Visa alla inlägg
  • hanna elise

BF september 2011

Fick + idag:) På BIM-6. (men jag tror att det är närmare BIM än så egentligen, hade ÄL enligt tester nästan en vecka tidigare än beräknat nämligen)

Men jag skriver in mej på BF den 12 september iaf :)

{#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    7 sep She is Me (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    9 sep Nonkan82 (första barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)

• hanna elise

Jag har inte ens berättat för min man än :)))
    Tänkte det skulle bli en överraskning på tolvslaget imorgon istället. I samma veva kommer jag att berätta för bästa kompisen (hon frågar ändå varje dag om jag fått min mens än)

För föräldrar och dottern väntar vi väl till vecka 8 kanske,.
    För övriga ska jag dölja så länge det går (vilket jag misstänker inte blir så länge) 

• hanna elise

jag vill ta reda på könet på bäbisen, men det vet jag att min man inte kommer att vilja (nu vet han ju inte ens att jag är gravid )
    Så jag kommer nog att ta med mej bästisa vännen och åka iväg (går inte att göra där vi bor) och ta reda på det. Sen gäller det att inte avslöja könet för maken :) 

• hanna elise

jag hade ju tänkt testa imorse igen och se om det blev starkare. Men jag var så kissnödig när jag vaknade att jag fick rusa till toaletten och glömde helt bort det.
    Eftersom jag har BIM först på onsdag så känns det som att nån spelar mej ett spratt, att jag inte alls skulle va gravid utan att mensen kommer om några dagar.

det är nästan så att jag funderar på att inte berätta nåt för maken förrän nästa helg, ifall det skulle vara falskt alarm... jag vet inte hur jag ska göra faktiskt.  

• hanna elise

Gott nytt år på er alla :)
    Förstår ni vad 2011 kommer att bjuda oss på? Så underbart!

Nu beger jag mej snart till nyårsfesten (tack o lov så bestämde vi att i år skulle vi ha en helt alkoholfri fest för barnens skull, så jag behöver inte fundera på hur jag ska fippla med vinet så att ingen ska fatta att jag är gravid) :) 

• hanna elise

jag hade ju tänkt berätta för maken igår kväll, men det blev inte av. Och i morse tog jag ett nytt test som var betydligt starkare. Men jag klarade ändå inte av att säga något till honom. Så fånig jag är!!!!!
    Ikväll måste jag ju säga det.... 

• hanna elise

För övrigt så har jag inga symptom på att jag skulle vara gravid, möjligtvis lite hård i magen.
    Men det är ju väldigt tidigt in i grav ännu, Har ju inte BIM förrän om 4 dagar :) 

• hanna elise
    betula skrev 2011-01-01 12:17:43 följande:
    Men åh hur klarar du av att vara tyst?

Jag gjorde mitt test i smyg på morgonen innan sambon skulle till jobbet och hade väl inte tänkt att säga något, men när jag fick positivt så bara flög jag ut o visade honom teststickan. Han fattade väl inte så mkt m en gång, men sen gick det upp för honom vad det betydde :D

Lycka till ikväll! Han vill ju oxå veta och dela glädjen m dig vet du! Och får du inte sagt det så ta ett kort på stickan och skicka till honom m mailen eller msn ;)
    Jo, jag vet.
    Men jag antar att jag är lite rädd för att ngt ska gå snett :(
     jag har ju några dagar kvar till BIM (även om jag plussat tydligt), han skulle bli så sjukt besviken om jag skulle säga att jag är gravid och sen så kommer mensen på onsdag. Jag vill helt enkelt vara mer säker på att jag verkligen är gravid, för jag känner mej inte det minsta gravid.

Kan tillägga att jag ville helst bara ha ett barn, även om jag år jätteglad nu, men han har längtat och tjatat och gråtit efter fler barn i flera år.

Dessutom så har han varit på så grinit humör idag och vi har småtjafsat om det mesta, jag vill gärna att det ska vara lite mysigt och så när jag berättar det. 
  • hanna elise

jag har också blivit svullen om magen. men jag har tyvärr gått upp flera kilo under hösten så det döljs lite bland allt extra fett, men det känns. Jag hade planerat att gå ner i vikt nu under jan-feb till min normalvikt, men nu får det vänta.
    Däremot tänker jag försöka att inte gå upp allt för mkt i vikt under den här grav (säger hon som just ätit godis :P) 

• hanna elise
    nasj skrev 2011-01-01 20:48:18 följande:
    Måste fråga er som är omföderskor,vad säger era killar/män/flickvänner.är de glada över ett till barn?Fan jag är grymt besviken men min kille (njaa vi är iof gifta) föreslog att jag skulle göra en abort,för min skull,wtf,visserligen jag pluggar och har gjort det i typ 5 år på universitetet tills jag insåg att min utbildning inte ger jobb och att jag måste börja om,han menar på att det är bättre att jag satsar på skolan,men vafaan,det kan jag göra sen,han påstår att han är positiv och att han bara vill mitt bästa men det känns inte så,känns så himla trist att han inte kan vara lika upprymd som jag är,suck...
    Åh, vad tråkigt. 
    jag berättade för min man vid middagen idag. Han fick tårar i ögonen av lycka. (och nu vill han att jag bara ska vila, eftersom vi båda jobbar heltdi så har han sagt att han kan sköta allt hushållsarbete så att jag kan ta det lugnt,,, hahahha. Vi får väl se hur det går)
    Känns så underbart, hoppas bara att allt går vägen nu.... 
Svar på tråden BF september 2011