• BonBon

BF september 2011

Jokkan, jag väntar också barn den 5 sep, va kul!!!

När fick du veta att du var gravid? 

• BonBon
    Svalan8 skrev 2010-12-26 15:07:34 följande:
    Tack:) Ja det är min första.
    Är så nervös har också ett missfall i bagaget. Men denna gången ska det bara gå bra:)
    Jo jag mår bra förutom väldigt mycket molvärk. Ska det kännas så mycket?
    Hur mår du?:)
    Hej Svalan!

Såg ditt inlägg, jag väntar barn den 5 september och har två missfall i bagaget, usch!

Man är ju lite nojig, men jag försöker att inte tänka så mycket på det.

Vi får hålla tummarna att det går fint för oss =)

• BonBon
    DaniellaG skrev 2010-12-27 08:40:22 följande:
    Jag är i vecka 6 nu :) när ska ni till bm? Har ni ringt dit än förresten?
    Grattis! =)
  • BonBon
    Renni skrev 2010-12-26 22:19:24 följande:
    Nej det kan man inte.... ett gravtest visar aldrig positivt om man inte har HCG hormon i kroppen.
    Och det hormonet finns bara när man är gravid.
    Hej Renni!

Du verkar veta litegrann om detta, så jag frågar dig.

Har haft 2 bekräftade missfall och 2 tillfällen som jag misstänker kan ha varit tidiga missfall.

Nu är jag gravid igen i v 5. =)

Kan man begära Ultraljud i ett tidigt skede för att se att allt står rätt till? 
  • BonBon
    Jokkan skrev 2010-12-30 19:01:13 följande:
    Jadu, började ana för en vecka sen men fick det bekräftat igår! =) Gav inte nog mkt utslag på test tidigare.

Själv då? =D 
    Misstänkt drygt en vecka, men testade positivt igår.

ÄR grymt orolig för missfall dock.  Men det ska nog gå vägen. 
  • BonBon
    Ellebellebi2010 skrev 2010-12-30 19:24:45 följande:
    Hej alla!
    Jag plussade också idag , 1:a barnet, har dock fått ett mf för ca 3 år sedan. Bf är, självuträknat, 4 september 2011.. ♥
    GRATTIS=)
  • BonBon
    Renni skrev 2010-12-30 21:09:48 följande:
    Beklagar dina missfall...

Till mig sa läkarna att det bästa är att göra ultraljud i vecka 7-8. För då kan man se rätt så bra. Vecka 5 är nog lite tidigt ännu!? Så jag ska ringa o boka tid för det nu eftersom jag fick missfall i oktober. Så jag hoppas att håller vad dem lovar! För visst skulle det vara så otroligt skönt att få se att allting ser bra ut. För oron är jätte stor nu.

Hoppas verkligen att de små hjärtegrynen får bo kvar i nio månader nu!
    Ja, jag måste nog bara hålla ut några veckor till. 

Tack iaf!

Vi håller tummarna.=) 
  • BonBon

Fick jätteont i magen igårnatt, är orolig. Strålade som på vänstersida en stund, sedan gick det över. Behöver jag oroa mig? 

Något som känt samma sak? 

• BonBon

Någon som känt samma sak skulle jag skriva. Kan inte stava idag=)

• BonBon
    Renni skrev 2011-01-01 20:14:58 följande:
    Det kan ju vara "växtvärk" i livmodern när det töjer sig & växer. Det kan jag göra väldigt ont.
    Men visst blir man orolig om man får så ont.

Jag har inte haft sån stark växtvärk men därimot om jag nyser så hugger det till.
    Så har jag också känt när jag nyser, lite skumt! Men jag tror det bästa är att försöka att inte oroa sig så mkt.
    Har du några andra symtom? Börjat må illa och så?

Jag är lite konstig i humöret, väldigt trött, sover jämt nu under julledigheten =)

• BonBon
    Miniapa skrev 2011-01-06 09:16:08 följande:
    Idag går jag in i v 6 Skrattande
    Gör du? Vad roligt, jag gick in i vecka 6 igår.

Har du några symtom?
  • BonBon
    rubin skrev 2011-02-05 19:35:40 följande:
    Tycker inte om det här att man har försvagat immunförsvar. Jag har åkt på en ordentlig förkylning och har fått riktig slemhosta. När maken skulle köpa slemlösande till mig så var det inte lätt att hinna nån jag kunde ta. Han köpte Bromhex vilket går över till fostret så man skulle verkligen bara ta om man måste, och vara extra försiktig de tre första månaderna. Om det förvärras måste jag nog ta den.

Hej, hoppar in lite här. Vad säger du? Har man försvagat immunförsvar när man är gravid?

Hjälp, det har jag inte hört förr. Men det kanske är så.

• BonBon

Jag tror inte att jag haft foglossning ännu. Är i vecka 10.

Hur känns det?

• BonBon

Så många inlägg, vet inte om ni pratat om putande magar tidigare. Men är det någon fler som det ej ännu syns på?`

Svar på tråden BF september 2011