• nasj

BF september 2011

Svalan8 skrev 2010-12-28 10:42:37 följande:

Hej tjejer!
    Hur mår ni idag?
    Igår kväll hade jag så ont i äggstockarna och livmodern. Men inga blödningar. (Skönt)
    Nu till min fråga till er, har ni också så mycket molvärk? Eller kan det vara något som är fel?

Hej,hoppar in i denna tråd,fick missfall för 1 månad sedan,var bara i 6 veckan,efter problem med livmodern åkte jag nu in till akuten och det visade sig efter 2 blodtester att jag är gravid igen,men jag har bitvis väldigt ont i både livmoder och rygg,lite mer än molande i ryggen,frågade akutläkaren om detta men de sa att de kan vara olika från person till person,dock har jag en son sen tidigare och jag har inga minnen av att jag hade så här mycket besvär i början av graviditeten.Har ni några gravsymtom,jag har jättelite ont i högra bröstet,annars inget,är lite nojjig att det ska bli missfall igen...
  • nasj

Vet ni hur man räknar bf när man fått missfall,ska man beräkna från dagen man fick missfall eller dagen man egentligen skulle haft mens?

• nasj

Lägger till mig själv i listan Glad

{#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep  Cornellia  (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    4 sep Flisan79
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    7 sep She is Me (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    9 sep  
    Miniapa  (andra barnet)

• nasj
    Svalan8 skrev 2010-12-29 18:09:20 följande:
    En liten uppdatering efter mitt samtal med bm. Hon tyckte att jag skulle ringa KK så det gjorde jag. Dem tyckte att jag skulle komma in direkt. Väl där upptäcktes två cystor,en på 5 cm i diameter och en på 2 cm. Men ingen liten böna på vul:( Hon kunde ana något i livmodern.. Iaf tog dem hcg värdet och det la på 317 i v4+2 är det lite? Ska tillbaka på fredag och då ska dem se så att hcg värdet ökat och ta beslut om hurvida dem ska plocka bort den störstan cystan. Jag har iaf hoppet uppe och hoppas att min nyårsafton inte ska sluta ledsamt!:)
    Hej,ville bara säga att jag var inne på sös och det visade inte heller något på vul,men sen när de tagit två blodprover på hcg hade det ökat jättemkt,jag hade knappt 200 på mitt första test så jag tror inte 317 är någon fara,de skrämde upp mig rejält först och sa att det var så lågt att troligtvis var jag inte gravid,utan att det var en efterbörd sen missfallet,men när läkaren ringde igår ang det nya testet så hade de inga tvivel om att det var en ny graviditet,,,jag tror inte det är någon fara,men det var bra att du åkte in.Håller tummarna för dig!!!Håller tummarna för oss alla
  • nasj

En fråga,känns som jag har sammandragningar,tidvis ont i ryggen och livmoder som håller på ett par minuter,går över och sedan kommer tillbaka,nån annan som upplever samma sak?Pratade med BM hon sa att det kan vara så,har dock inga minnen att jag hade så i min förra graviditet..
    Mmm en annan sak,såg att ni pratade om kaffe,jag drack jättemkt kaffe min förra graviditet,självklart inget jag rekommenderar men jag tror att allt vad det gäller mat och dryck handlar nog mer om doser,det är väl bara vissa saker man ska undvika helt,däremot vet jag att bm tjatade hela min förra graviditet om folsyra och järntabletter,shit jag tror jag käkade typ 5 tabletter varje morgonGlad

• nasj
    Nonkan82 skrev 2010-12-30 19:48:43 följande:
    Någon som haft lite bruna flytningar vid bim efter att ha testat positivt? Känns lite oroväckande med tanke på att jag inte kännt mig så kissnödig idag som jag gjort senaste veckan... Kanske mf på g...
    Jag fick lite bruna flytningar under graviditeten med min son,men allt gick bra,kanske är nidationsblödning,när hade du beräknad mens?Har hört att den kommer runt då man skulle haft mensen,men är absolut inte säker..
  • nasj
    Renni skrev 2010-12-30 21:09:48 följande:
    Beklagar dina missfall...

Till mig sa läkarna att det bästa är att göra ultraljud i vecka 7-8. För då kan man se rätt så bra. Vecka 5 är nog lite tidigt ännu!? Så jag ska ringa o boka tid för det nu eftersom jag fick missfall i oktober. Så jag hoppas att håller vad dem lovar! För visst skulle det vara så otroligt skönt att få se att allting ser bra ut. För oron är jätte stor nu.

Hoppas verkligen att de små hjärtegrynen får bo kvar i nio månader nu!
    Vilken vecka var du i när du fick missfall?Har samma historia och är så klart nojjig men jag tror jag bara var i vecka 6 när jag fick missfallet nu i nov och jag kände faktiskt under hela tiden att det skulle bli det,hade skitont.
    Om man bokar tid för tidigt ultraljud och har missfall i bagaget är det nått du gör privat då eller går du via din mödravård?
  • nasj
    cicci89 skrev 2010-12-31 11:27:54 följande:
    har haft väldigt ont i magen frm och tillbaka på morgonen... kan det vars ett missfall på g? :(
    Vart i magen gör det ont?När jag fick mitt missfall,hade jag jätteont från det att jag plussade,det tryckte liksom neråt,svårt att förklara,men det gjorde jätteont hela tiden i nedre delen av magen och livmodern,man kände liksom att det var påväg ut,med tankte på alla magsjukdomar som går nu så hoppas jag att du kanske bara har nån släng av magont,jag har ont även nu,men det är mer i livmodern/äggstockarna..gör inte lika ont som förra gången,min bm sa att det är helt normalt att man kan ha ont i magen och ryggen i början,var tydligen hormonellt,håller tummarna..
  • nasj
    cicci89 skrev 2010-12-31 12:24:33 följande:
    gör liksom ont där nere i magen eller vad man ska säga! men bara på morgonen o på kvällen.. en liten stund sen går det över... riktigt skumt!  vi får se vart detta leder men hoppas såklart på det bästa! tack för all hjälp :)
    Jag tror och hoppas inte det är någon fara,när jag fick missfall (givetvis är det olika för alla) men då hade jag skitont hela tiden,även på dagen,fick tom ta alvedon för att det gjorde så himla ont..det som du har nu har jag med nu,var jätteorolig först men nu försöker jag tänka bort det,jag kommer inte ihåg om jag hade så här min förra graviditet,men enligt min mamma så klagade jag redan då att jag hade ont i början och den graviditeten gick ju bra,så vi får hoppas att vi bara är känsligaGlad
  • nasj
    Nonkan82 skrev 2010-12-31 09:20:55 följande:
    Hej!
    Jag har BIM idag =) testade igen och fick ett starkare streck än igår och i förrgår, men det var ändå inte lika tydligt som kontrollstrecket. Får testa igen om några dar för att se om hcg-halten stegrar.
    Hade lite bruna flytningar igår efter ett toabesök bara, men sen inget mer. Hade iof sex i förrgår kväll så det kanske var därför jag hade sån flytning
    Då kan jag nästan lova att du inte behöver vara oroligGlad
Svar på tråden BF september 2011