• Grodlår

BF september 2011

Hej! Jag plussade den 28/12. Är helt chockad. Har 2 barn sedan tidigare och de tog 9 månader att bli till, detta gång tog det bara 3 månader. Så nu väntas det en liten septemberbäbis. Är livrädd för missfall denna gången, vet inte varför. Är så himla glad och önskar att tiden kunde gå liiite snabbare. I mina andra graviditeter har jag mått illa och kräkts fram tom vecka 18. Idag fick jag springa till toaletten och kräkas efter att ha lagat köttbullar till pojkarna. Hoppas det räcker. Vad har ni för "symtom"? Jag har bara ont i brösten, tröttare och grinig.

• Grodlår

Jag tycker så synd om min man. Igår snäste jag åt honom i varenda mening tror jag. Mitt humör är som en storm. Har också märkt att jag gråter mycket lättare. Jag hoppas att jag lugnar ner mig snart. Annars har jag inga symtom alls. Tror att jag mådde illa vid den här tiden de andra graviditeterna. Men man kanske ska sluta fåna sig och börja leva normalt igen. Känner mig helt besatt. Någon mer än jag som är besatt?

• Grodlår

Idag har jag varit ute och byggt snögrottor med min yngsta son. Så himla mysigt. Kom på att jag har BIM idag. Tiden går ju så sakta. Hur länge har ni försökt att bli gravida? Mina båda förra planerade graviditeter tog 9 försök innan det lyckades. Den här gången fick jag ett missfall på en oplanerad graviditet och sedan försökte vi igen och då tog det sig på 3:e försöket. Sedan har jag 2 andra missfall i bagaget men de skedde i graviditeter som jag fick veta om efter missfallen.

• Grodlår

Sandra em, beklagar ditt mf. Hoppas du snart mår bättre.

• Grodlår

Jag är 32 år och fyller 33år några dagar efter BF, maken blir snart 34 år. Detta är blir det tredje barnet. Har två pojkar, 7 och 4 år. Jag och maken har varit tillsammans i 14 år i år och gifta i 8 år. Jag tittade på mina gamla gravidkort igår och tänkte "ska jag verkligen bli sådär stor igen?" Första graviditeten gick jag upp 34.5 kg, fast eg bara 14.5 kg. Gick ner 20 kg de första 18 veckorna av allt kräkandet. Andra graviditeten gick jag upp 10 kg. Då kräktes jag också i 18 veckor men då hade jag inte så många kg att tappa och att jag åt på ett helt annat sätt. Frågan är hur mycket jag kommer gå upp denna gång. På måndag tänkte jag ringa till MVC och boka tid. Tänkte även ringa min gyn.läkare för ett VUL. Är det någon mer än jag som tycker tiden står still?

• Grodlår

God morgon :) Vaknade nyss, maken lät mig sova ut idag. Vaknade vid 8 av att snön rasade av taket med ett BRAK. Trodde inte att jag skulle kunna somna om eftersom jag mådde så sjukt illa. Men det kunde jag med besked. Kommer inte ihåg sist jag sov till halv 12. Maken bestämde ett flicknamn igår. Lite tidigt tycker jag, men men.......

• Grodlår

God morgon! Nu har jag bokat tid för inskrivning. Hon frågade om det var mitt först, nej mitt tredje svarade jag. Så himla konstigt det kändes :) Fick tid den 14/2 alla hjärtans dag. Idag är sista dagen som jag är ledig. Bävar för hur det ska gå att jobba. Mår så illa. Nu ska jag fixa frukost år grabbarna grus.

• Grodlår

Mina gossar kom v.38+2 och v.38+0. Kommer denna krabat senare kanske jag får en underbar födelsedagspresent då jag fyller år 3 dagar efter BF.

• Grodlår

Idag berättade jag för chefen. Hon började skratta i panik. Hon var dessutom väldigt förvånad. Hon trodde inte att jag skulle skaffa fler barn. Jag sa att jag var förvånad själv eftersom vi har nöjda och glada med de 2 vi har. Fast man får ju ångra sig ;) Så nu är jag den andra som är gravid på min avdelning (en är rredan hemma med en plutt). 3 av 10 är ganska många, där av panikskrattet. Dock blev hon glad för min skull och det känns bra.

• Grodlår

Jag mår också fortfarande väldigt illa. Sitter på tåget just nu och killen bredvid äter mat och han mitt emot har en hund.
    Sitter här och sväljer för att inte kräkas.
    Så jobbigt!
    Nej, nu tog han upp snus. Vart är toan?

Förra graviditeterna har jag kräkts fram till vecka 18, hoppas inte det blir så länge denna gången också!!

Svar på tråden BF september 2011