• NornaB

BF september 2011

Här vill jag va med  

28 aug Elink84
     (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    1 sep BettyBoop 123 (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    4 sep Astrogirl 
    (första barnet)
    4 sep Minnie Mouse (andra barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    5 sep Jokkan (andra barnet)
    6 sep Tingeling 85 (första barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    6 sep Jolisan (andra barnet) Rimbo
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    7 sep sandqvist (första barnet
    7 sep Izz (första barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    10 sep katzon (andra barnet)
    10 sep Laref (andra barnet)
    12 sep hanna elise 
    (andra barnet)
    12 sep NornaB (fjärde barnet)
    14 sep Saranen (första barnet)
  • NornaB

Jag gjorde ett nytt test idag på bim -1 och fick ett starkt Plus Det första jag gjorde på bim - 4 va svagt. Men ett plus är väll alltid ett plus. Men det känns ju mer säkert nu! Har bf 12/9 enligt FL och 13/9 enligt 9månader. 

Blev gravid på femte försöket och det är mitt fjärde barn och min mans första! Har inga speciella symtom förutom ont i brösten och mörkare bröstvårtor. Men jag har aldrig mått speciellt ila under mina tidigare graviditer, bara nån enstaka dag. Så jag hoppas på samma denna gången!

• NornaB

Oj, vad mycket det va att läsa ikapp! Men jag har ögnat igenom det mesta  
    Idag har jag ringt BM och fått tid för hälsosamtal, det blir den 24/1 är då i vecka 6 tror jag.
    Sen ska jag ringa min läkare i morgon, jag opererade bort min sköldkörtel för snart ett år sen pga Graves sjukdom och äter levaxin. Så jag måste nog ha lite extra på värdena.  

Annars mår jag som innan, helt ok förutom öma bröst! Illamåendet har varit väldigt lindrigt under mina tre tidigare graviditeter så jag hoppas på samma denna gång  

Längtar som en tok till september! Ska blir mysigt med bebis igen! Min minsting fyller  5 på torsdag så han är ingen bebis längre

• NornaB

Boandet har inte kommit igång.. men bara för jag skrev för ngra timmar sen att jag inte mådde ila... så kom det efter middagen och sitter fortfarande i! Urk! 

• NornaB

Heller hur Wanted, massa uppdateringar sen igår!

Tänkte oxå berätta hur vi bor!
    För en månad sen flyttade vi till en underbar villa på landet. 160 kvm med 3 sovrum, 2 stora allrum/tvrum och ett jättestort kök! Allt i bra  skick! Lite ny färg och nya tapeter här och där, men det tar vi efter hand!  Vi har  en stor lummig tomt på 3,500 kvm!! Underbar läge! Och allt detta för 925000! Bodde på 90 kvm innan med 3 barn varannan vecka så det va trångt!  

Är väldigt trött på eftermiddagarna nu, vill bara vila mig när jag kommer hem! Och kaffe och cola dricker jag lika mycket som innan! Hade inte klarat mig utan det! 

Nu ska jag snart börja röja och baka inför yngsta sonens kalas i morgon! Kladdkaka med daimgrädde kommer säkert att smaka gott!  

• NornaB
    sandra em skrev 2011-01-05 15:07:23 följande:
    Fick missfall i dag =(
    Urch såå jobbigt de är....
    Tagit bort mig från lisan också ...

Åhh, nej!!! 

Beklagar verkligen!!!!!!!  
  • NornaB

Åhh, nej!!! 

Beklagar verkligen!!!!!!!  

Postar igen, det blev lite konstigt!

• NornaB
    Pjosk skrev 2011-01-05 16:01:40 följande:
    Fick missfall i dag =(
    Urch såå jobbigt de är....
    Tagit bort mig från lisan också ...

Hade missat ditt inlägg, beklagar verkligen! Krya på dig, nästa gång går det bätre!!!
    Beklagar verkligen!!!  
  • NornaB

Jag önskar jag tränade! Lite promenader i skogen är all motion jag får! Men har ett väldigt fysiskt jobb som tar hårt på kroppen.... Kanske just därför borde jag träna mer!! Vet inte om det är rätt att börja träna när man är gravid...

Har precis berättat för min lillasyster att jag är gravid! Kunde inte hålla mig längre! Har berättat för min bästa kompis redan vid första svaga plusset i lördags Ska berätta för chefen på måndag då det behöver börja planeras för min föräldraledighet i god tid, och jag kommer att få HP och ta min semester innan den börjar, så jag kommer nog att va hemma redan från början av Juni! En hel sommar med mina 3 pojkar (4 om man räknar mannen)  innan bebis kommer

Har ni berättat för någon? 

• NornaB

Känner det blir lättare att berätta för mannens familj... Min mamma kommer det säkert nån negativ kommentar ifrån.. Jag berätta att jag tagit ut min kopparspiral så sa hon " du ska ju inte tro att du blir gravid" Och jag visste det skulle bli svårare än innan eftersom jag inte hade struma problem tidigare. Hon tycker att de 3 jag har räcker. Men det har ju faktiskt inte hon med att göra! Min an har ju inga barn sen innan och vi vill båda gärna ha fler, kanske blir det en till efter denna

Svar på tråden BF september 2011