• knorrig

BF september 2011

Såhär på kvällskvisten sitter jag med lätt illamående, molande värk och hunger men med ett leende på läpparna över att ha hittat den här tråden :)
    Plusade imorse på BIM-1 och BF 8 sep enligt FL.

Någon som bor i eller i närheten av Gävle?

Lägger till mig på listan.

{#emotions_dlg.flower}September{#emotions_dlg.flower}
    28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    1 sep BettyBoop 123 (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    4 sep Astrogirl 
    (första barnet)
    4 sep Minnie Mouse (andra barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    5 sep Jokkan (andra barnet)
    6 sep Tingeling 85 (första barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    6 sep Jolisan (andra barnet) Rimbo
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    7 sep sandqvist (första barnet
    7 sep Izz (första barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    8 sep Knorrig  (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    10 sep katzon (andra barnet)
    10 sep Laref (andra barnet)
    10 sep änglabitch (första barnet)
    12 sep hanna elise 
    (andra barnet)
    12 sep NornaB (fjärde barnet)
    14 sep Saranen (första barnet)

• knorrig

Jag la till mig på listan igår, men det verkar som att jag ramlat ur och nu när jag ska lägga till mig igen så går det inte   :/

Någon som kan tänkas att lägga in mig? BF 8 sep (första barnet)

:)

• knorrig
    syltvessla skrev 2011-01-05 13:09:12 följande:
    Nu har jag ringt MVC!
    fick tid för hälsokontroll 27 jan ich inskrivning inte fören den 24 feb!
    då kommer jag ju vara i V. 12. känns inte de som de e ganska lång tid?
    E ju väldigt ny inom detta området, så vet ju inte så mycke.....
    Jag fick tid för hälsosamtal den 17:e på min hälsocentral. Men har inget datum för inskrivning..
    Så jag har inte heller någon aning.
    Men ska man ringa direkt till MVC egentligen? Glad
  • knorrig
    sandra em skrev 2011-01-05 15:07:23 följande:
    Fick missfall i dag =(
    Urch såå jobbigt de är....
    Tagit bort mig från lisan också ...
    Skickar värmande tankar..
  • knorrig

Jag börjar bli lite orolig för mina symtom har avtagit en del nu i några dagar.
    Fortfarande lite öm i brösten, på bröstvårtorna och liiite molande i tjejmagen då och då.

Någon fler än jag som nojig?

• knorrig
    katzon skrev 2011-01-05 19:11:12 följande:
    Japp!
    Fast det värsta är att man inte kan göra så mycket åt saken hur som helst, man får försöka vara positivt inställd och hoppas att allting kommer gå vägen.

Jag ringde BM idag och bokade en tid, jag avslutade med att säga att  "ja och så hoppas jag ju såklart att jag kommer det datumet och inte  behöver avboka.." då tyckte hon nog att jag var lite knäpp och svarade "så får du inte tänka, din inställning måste vara att allting kommer gå bra och så ses vi i februari"
    Ja, jag veeet egentligen att man inte kan göra något åt saken :)  Men det är ju knökfullt i huvudet av alla funderingar, känslor och f-ö-r-h-o-p-p-n-i-n-g-a-r om inte annat!
    Försöker verkligen att njuta av det här, för det är allra första gånger jag är gravid också Glad
  • knorrig
    SannaMac skrev 2011-01-06 13:26:12 följande:
    Jag är 25 och blir 26 i höst, sambon fyller 29 i sommar. Vårt första barn.

Jag har lääängtat efter barn i hur många år som helst, och det ligger nog i släkten eftersom mamma var 20, mormor 18 och gammelmormor 17 när de fick sina första barn. Jag förstör lite i släktträdet Men, eftersom gammelmormor bara är 81 och väldigt pigg än så länge så lär vi bli 5 generationer igen när min lilla knodd tittar ut! (och hade min sambo haft spermier att tillgå så hade vi nog blivit gravida tidigare :-P)

Och... fortsatt ingen matlust knappt. Lagade middag igår och blev ändå sjukt nöjd över resultatet och älskade verkligen soppan jag gjorde, men idag när vi skulle äta resterna: bläärk. Åt en halv skål och sen var det bra. Haha.
    Jag och sambon är blir 25 båda två nu i år och det är första barnet.
    Men jag känner igen mig i det du skriver. Hade sambon varit karl så hade knodden varit på g mycket tidigare. Skrattande
  • knorrig
    SannaMac skrev 2011-01-06 14:57:04 följande:
    Haha, exakt! Nu fick ju hon spruta in i alla fall, så det känns ändå som att det är hennes små frön! Är övertygad om att den kommer se ut precis som min sambo
    "Sammalika" här också :P     Enda skillnaden är ju att vi gjorde det hemma med en donator som vi känner :)

Hur går det med dina symtom SannaMac?
  • knorrig
    Cornellia skrev 2011-01-06 19:52:26 följande:
    Usch, jag har börjat blöda nu.
    Ordentligt
    Håller tummetottar och tår för att det står rätt till i magen. {#emotions_dlg.flower}
  • knorrig

Igårkväll började jag få j-ä-t-t-e-ont på vänster sida av tjejmagen, tänkte att jag skulle avvakta och se om det gick över.. men icke. Det gjorde mer och mer ont hela tiden. Ringde rådgivningen vid 01.30 och sjuksköterskan sa: -"Åk in till akuten. Genast!!"  (eventuellt utomkvedshavandeskap).
    Så jag väckte sambon som yrvaken följde med. Ett urinprov, blodtryck och VUL senare så konstaterar dom att allt är bra med lilla fröet och att det sitter där det ska. Tack och lov Hjärta

Vet inte vad anledningen var till att det gjorde så ont, men jag fick mig en rejäl tankeställare och insåg, om möjligt, ännu mer hur gärna jag vill att bebi ska komma till världen :)

Svar på tråden BF september 2011