• Miniapa

BF september 2011

Idag kom plusset så jag hoppar in här om det är okej

{#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep  Cornellia  (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    4 sep Flisan79
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    7 sep She is Me (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    9 sep  
    Miniapa  (andra barnet)
  • Miniapa
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep  Cornellia  (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    4 sep Flisan79
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    7 sep She is Me (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
  • Miniapa

Joel4ever: tänk istället att -nästa gång du ska betala räkningar så är det dax! Då känns det inte så långt borta :) Jag tycker inte det hinner gå så länge mellan gångerna, hihi.

• Miniapa

Vi berättade för min bror och hans fru igår då de reste iväg ett par veckor på (4 år försenad) bröllopsresa. De är gravida med efter lång väntan och berättade tidigt för oss. Så nu kan vi följas åt under vägen, det skiljer 7 veckor mellan oss.

• Miniapa

Oj vad ni skriver! Fasen va kul med en sån här aktiv tråd :)
    Vi kommer att kolla könet, det gjorde vi även med Alva.

Några symtom har jag inte men magen har tagit dig ett skutt ut! Har ju alltid haft lite mage kvar efter Alva men den har gått ner det sista då jag har gått ner i vikt och tränat. Men nu har den hoppat ut igen! Kommer inte kunna dölja det så länge vi vill men får försöka :)

Jag anmälde via internet att jag ville boka besök hos mvc så nu väntar jag bara på en tid.

Ja vad ska man göra för att få tiden att gå då? Vi håller på att måla om och lägga golv i det blivande barnrummet (innan det är dax blir det gästrum) och sedan har vi 2 skidresor och en Turkietresa fram till mitten på maj. Sen är det sommar och semester och sen är det dax, hihi.

Gott nytt år på er alla!

• Miniapa

Gott nytt år alla blivande (nya som gamla) mammor :)

• Miniapa

God fortsättning på er! Gårdagen och natten firade vi hos ett par bekanta och berättade för dem att vi var gravida :) Oj vad det är kul att berätta för andra när de blir så glada Skrattande
    Igår berättade även min bror och hans fru för våra föräldrar att de är gravida så nu ska vi berätta för dem om oss när vi ska dit på torsdag!

• Miniapa

Idag är jag i v 5, 4+2, och jag har INGA symtom som jag känner av alls. Men det kommer väl så småning om.

Men veckan innan jag plussade så "poppade" min mage ut! Det hände förra graviditeten med väldigt tidigt. Jag har ju inte blivit av med magen helt sedan Alva (född juli -09) men nu har jag gått ner några kilo och fått bort den värsta magen men VIPS så är den tillbaka. Förra gången så var den mjuk och "degig" och fylldes och hårdnade den allt efter som och det verkar bli lika dant nu.

Hade på mig en svart nyårsklänning som jag köpte i november och magensyntes tydligt. Det kommer att bli svårt att dölja de 7 veckor som är kvar till v 12 men får väl köpa lite större tunikor Glad

Så här ser den ut idag.

• Miniapa

Men min dotter tog det sig på första försöket, min andra graviditet tog sig med på första försöket men avslutades tyvärr i v21, och denna gången tog det sig på 2:a försöket (vilket var det 1:a "riktiga" försöket.)
    Första månaden som vi försökte tror jag att jag missade hela ägglossningen men om den kom senare så var maken dålig så oddsen var ju kassa från början.

• Miniapa

Det här med vad man får äta eller inte ändras ständigt. En hel del är olikt sedan jag var gravid -09!

Svar på tråden BF september 2011