nasj skrev 2011-01-01 21:18:27 följande:
Jag vet att det är fel att generalisera,men män kan ha en förmåga att vara likgiltiga,det stör mig,jag vet att jag har en bra kille,men han är så jävla dålig på att visa känslor,jag vill inte höra när jag berättar att jag är gravid att han tycker det är kul,för han vill ha 2 barn,jag vill höra att han är glad som han var första gången,gud min 1 åring som jag har efter vi försökte i 4 år och tillslut gjorde en insemination är mitt allt och jag vill att han ska ha ett syskon,min kille är en av de snällaste och ärligaste människor jag känner och det var han som ville att vi skulle skaffa barn första gången,men nu känns det som han är nöjd,han ska bestiga Mount Everest och har massa äverntyr framför sig och ett till barn borde komma senare,men vafan jag är 30 nu,jag blev inseminerad efter 4 års försök och nu är jag gravid för första gången i mitt liv på egen hand,jag ser det som (jag är inte kristen..men) jag ser det som att det är meningen,jag vill verkligen ha detta barn,fan vad jag låter bitter,vi formar vårt eget öde,eller hur?
Jag hade önskat att jag hade en kille som verkligen ser fram emot att få barn. men tyvärr gör ju inte min kille det. Vi har bråkat flera gånger om just det här med att bilda familj. Vi är förlovade , men han tycker liksom att det räcker (jag vill gifta mig nån gång :) ) och vill inte ha barn än tyvärr. Han hade kanske varit redo att börja planera barn i april har han sagt hela hösten. Nu blev ju jag gravid direkt efter p-pillerstoppet (du kan ju läsa om hur allt var i inlägget jag nyss skrev här ovan) och han hade nog inte räknat med det trots att han vet att jag är väldigt fertil.
Jag tycker verkligen att det är "ett tecken" att du blivit gravid på egen hand! Du vill väl inte göra abort?