Inlägg från: lyckligt gift |Visa alla inlägg
  • lyckligt gift

BF september 2011

Jag hoppar också in här i tråden, väntar mitt andra barn.
    Jag är väldigt svullen ibland och får för mig att det är säkert för att det är andra barnet??!!
    Händer allt mycket fortfare med 2:a barnet? Kroppen vet ju direkt vad som händer, det gjorde den ju inte riktigt med första.

Linnéa 2008
  • lyckligt gift

Våran tjej kommer vara nästan 3 år (2 år och 10 månader) och vi tänkte att vi kanske kommer klara oss utan syskonvagn?! Att bara ha en ståbräda....

Någon som har kring 3 år mellan och har ni klarat er utan eller har ni haft syskonvagn?

Man får väl se till sommaren om hon vill åka vagn längre eller om hon bara vill gå.
    Det är ju det med att man tar långa promenader med den lilla och hon kanske inte kommer orka åka ståbräda och gå såpass mycket, det är ju ändå under vinterperioden.

Linnéa 2008
  • lyckligt gift

Astrogirl - beklagar verkligen, hoppas det tar sig snart igen. Håller tummarna för er :)

Vet inte riktigt hur detta ska sluta, har redan fått frågan om jag väntar barn??? Är ju för tusan bara i v.7 men hon som frågade sa att hon tyckte jag hade blivit bredare kring höfterna.

Och jag tror inte att jag har gått upp någonting heller men det är väl för att magen är svullen kanske?

Ska iaf försöka träna några dagar i veckan så man håller igång kroppen och sen återhämtar man ju sig fortfare efter graviditeten också.

Fler som har börjat få blickar eller rentav frågor tidigt i graviditeten??

Med dottern tror jag inte jag fick några frågor förrän vid v.15 tidigast..... kanske var senare också.

Linnéa 2008
  • lyckligt gift

Har redan börjat få mjölk, ett lätt tryck på bröstet så kommer det vit mjölk.... kul Rynkar på näsan 
    Hade väl kunnat vänta ett litet tag iaf. Allt sker verkligen mycket snabbare nu med andra barnet, för mig iaf.

Linnéa 2008
  • lyckligt gift
    Nanna och Henke skrev 2011-02-01 15:20:42 följande:
    Igår var vi iväg och skrev in oss hos barnmorskan och fick veta att jag är i v5+4 Skrattande
    Illamåendet blir ju inte direkt bättre och bättre men man hoppas ju på att det går över snart..
    Blåbär är något som jag redan fastnat för och har aldrig gillat blåbär så här mycket förut..
    Bröstmjölksdroppar kommer ut man trycker lite på brösten också.. ska det göra det så här tidigt? Förvånad
    Någon mer som har likadant?
    För mig kommer det också droppar av mjölk, och jag är i v.7 (6+4). Jag fick inte mjölk såhär tidigt i brösten med dottern så det var lite nytt för mig.
    Linnéa 2008
  • lyckligt gift
    Ellebellebi2010 skrev 2011-02-01 15:48:54 följande:
    Jag fick fråga 2 dagar efter jag plussat, tydligen såg jag så blek och trött ut.. Vilken jag var OCH är, får jag väl tillägga. Det är inte lätt att dölja att man mår p*ss, när man gör det HELA tiden, så jag har fått många frågor ja..
    Ja, det spelar ju också in och jag ser också verkligen blek och trött ut heeeeeela tiden.
    Linnéa 2008
  • lyckligt gift
    Ellebellebi2010 skrev 2011-02-01 15:48:54 följande:
    Jag fick fråga 2 dagar efter jag plussat, tydligen såg jag så blek och trött ut.. Vilken jag var OCH är, får jag väl tillägga. Det är inte lätt att dölja att man mår p*ss, när man gör det HELA tiden, så jag har fått många frågor ja..
    Ja, det spelar ju också in och jag ser också verkligen blek och trött ut heeeeeela tiden.
    Linnéa 2008
  • lyckligt gift
    skomakarfrun skrev 2011-02-03 21:17:44 följande:
    har fått ett nytt symptom så här på kvällskvisten, halsbränna... =(

någon som har tips på vad man ska göra åt det? får väl handla nått på apoteket imorgon och försöka stå ut tills dess.. har aldrig haft det förut och det är faktiskt lite obehagligt/oväntat
    Hade en fruktansvärd halsbränna förra graviditeten som var till och från under hela dagen, men med nuvarande har den inte kommit än iaf.

Finns en massa receptfritt på apoteket. Jag tog samarin och gaviscon tror jag den hette. Har provat en massa annat också.

Hoppas du hittar något som hjälper, vet hur det känns!
    Linnéa 2008
  • lyckligt gift
    hanna elise skrev 2011-02-04 18:25:42 följande:
    Lite smått deppig....
    Förra grav hade jag stora problem med foglossningar, från v 20 kunde jag knappt röra mej alls. Sov aldrig en hel natt för att smärtan var outhärdlig.
    Hade hoppas slippa det denna gång, men under veckan har det smugit sej på. Städade när jag kom hem idag efter en hektisk dag på jobbet med mycket spring. Efter det tog jag en kort tupplur och sen fick jag mej inte ur soffan :( Det bara skar i höften (den höga) för arje steg jag tog.
    Känns precis som förra grav. Och jag är ju bara i v 9!!!!

Men man ska väl egentligen inte klaga, det kommer ju en belöning... även om september just nu känns vääääääldigt avlägset.
    Nån fler som känner av fogarna redan? 
    Usch då, tycker synd om dig. Jag är glad varje dag som passerar utan foglossningar. Fick det tidigt förra graviditeten, om jag kommer ihåg rätt så började det redan i v.10-12 och höll i sig hela graviditeten ut.

Gick du hos sjukgymnast förra grav. för foglossningarna?
    Linnéa 2008
  • lyckligt gift

Vi har berättat för våran dotter som är lite över 2 år. Hon pekar jämt på magen när hon ser en bebis i någon tidning eller tv:n samt att hon säger att bebisen låter voff voff *skratt*

Linnéa 2008
  • lyckligt gift

Usch, mår illa och är sååå trött, och håller på att plugga inför ett matteprov ikväll Tungan ute

Hade helst av allt velat lägga mig och vila, men måste plugga innan jag ska hämta dottern.

Linnéa 2008
  • lyckligt gift

Usch känner mig jättehemsk mot dottern, idag har jag verkligen varit en sur och grinig mamma som bara vill vila.......
    Och när gubben jobbar borta och man är ensam med henne är det ju inte lättare, denna vecka har varit riktigt jobbig. Tungan ute

Linnéa 2008
Svar på tråden BF september 2011