Inlägg från: Emelie8409 |Visa alla inlägg
  • Emelie8409

BF september 2011

Vill också vara med på ett hörn om jag får!
    Fick veta på nyårsafton att jag är gravid! Men eftersom jag inte har några symptom är det svårt att ta in... Har haft två missfall också innan det här så jag är väldigt NERVÖS och OROLIG!! =(  Efter vad jag har räknat ut så blir beräknat datum 5 sep.

• Emelie8409

Grattis själv Nemi! Skönt att höra från någnsom är i samma situation! Förstår precis vad du menar! Försöker också bara ta en dag i tagt men det är svårt när man vill så gärna att inte blicka frammåt och planera... Jag har heller inga symptom, det har jag aldrig haft när jag varit gravid, så då är det extra svårt att ta in. Vi får hålla tummarna!!! 

• Emelie8409
    28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    1 sep BettyBoop 123 (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever (första barnet)
    4 sep Flisan79 (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    4 sep Astrogirl (första barnet)
    4 sep Minnie Mouse (andra barnet)
    4 sep IdaElin0406 (tredje barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    5 sep Jokkan (andra barnet)
    5 sep Ellebellebi2010 (första barnet)
    5 sep Emelie8409 (andra barnet)
    6 sep Tingeling 85 (första barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    6 sep Jolisan (andra barnet) Rimbo
    6 sep Vinxen  (första barnet)
    7 sep She is Me (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    7 sep sandqvist (första barnet
    7 sep Izz (första barnet)
    8 seo knorrig (första barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    10 sep katzon (andra barnet)
    10 sep Laref (andra barnet)
    10 sep änglabitch (första barnet)
    10 sep Hannabus (första barnet)
    11 sep syltvessla (första barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)
    12 sep NornaB (fjärde barnet)
    14 sep Saranen (första barnet)

Så, nu är jag med i listan också!
  • Emelie8409

Jaha... Tack! Är ny på familjeliv så jag visste inte hur man skulle göra...

• Emelie8409
    Miniapa skrev 2011-01-04 11:56:48 följande:

Tycker synd om er som är oroliga men förstår att ni är det. Jag är en sån som lever i nuet och oroar mig väldigt lite för att saker ska gå fel. När det händer så händer det och då får jag ta smällen men tills dess så njuter jag i fulla drag och planerar i mitt lilla huvud :)

Det är lite jobbigt för mannen då han tror att allt ska gå fel och ständigt är orolig...han vill inte hoppas på förmycket och deffinitivt inte lyssna på mina planer mm.

Jag har redan valt ut en HEL DEL mamma kläder som jag ska köpa i olika stadier, börjat tänka på när dopet ska vara och när jag ska börja jobba igen efter mamma ledigheten. Jag lever i en dröm i väntan på det goda, och det är nästan halva grejen för mig :)

Sådan är jag med det mesta som jag har att se fram mot som är kul. Vi har precis bokat en lite försenad bröllopsresa till Turkiet i maj och jag vet redan vad som ska packas och vad som måste inhandlas och vart.

Hoppas att veckorna för er/oss går fort fram till v 12 så att oron släpper för många av er!

Gud vad skönt att kunna tänka så!! =) Skulle också vilja vara som du... men efter två missfall, varav den sista fick vi inte reda på förrän i v 18!, så är det inte så lätt..... Nu oroar jag mig hela tiden, har också svårt att fatta att jag verkligen är gravid då jag inte har några symptom förutom trötthet..

• Emelie8409

kloka ord! Ska försöka anamma det tänket...!

• Emelie8409

Där jag går är det bara att be om ett VUL om man vill ha det.

Är glad och tacksam för att jag har en son som är så duktig på att leka själv för jag är så sjukt TRÖTT!!!

• Emelie8409
    Miniapa skrev 2011-01-04 20:46:59 följande:
    Fy då, stackare. Vi fick avbryta förra graviditeten i v21 (nu i oktober) då det på RUL visade sig att det inte stod rätt till, därav makens väldiga oro. Jag borde väl med vara orolig men av någon konstig anledning är jag inte det. Men nu kommer vi göra moderkaksprov runt v11.

Jag har samma som du, inga direkta symtom och fattar nog inte förrän VUL att det faktiskt bor någon där inne :)
    Det du/ni gått igenom låter ju inte ett dugg bättre!! Vi får hålla tummarna att det går vägen den här gången!

Nä, det ska bli skönt att göra ett VUL, som en bekräftelse på att det faktiskt är någon där inne, och att den lever!! Så det inte blir som sist, eftersom jag då hade fått missfall tidigare men det upptäcktes inte förrän på ultraljudet i v 18 eftersom kroppen inte hade stött bort det döda fostret. Men som sagt, nu hoppas vi på tredje gången gillt!! =)
  • Emelie8409

Sandra em: Är ledsen för eran skull, jag vet hur det känns!! =(

Vi bor i ett litet samhälle utanför en stor stad i en enplansvilla på 111 kvm. Vi har tre sovrum och en stor altan och en mysig trädgård. Vi trivs bra, och det är väldigt barnvänligt här men eftersom vi kommer från stan båda två är vi sugna på att en vacker dag flytta tillbaka.

I övrigt är jag väldigt trött, det är det enda symptomet jag har.

• Emelie8409

Grattis Leilaz! Ja, som sagt, vi kommer också begära VUL för jag vägrar gå igenom samma sak som sist i onödan.

Svar på tråden BF september 2011