Inlägg från: v i r r a |Visa alla inlägg
  • v i r r a

BF september 2011

Kul att hitta den här tråden! Hoppar in som ny.

Är i v 6 och ett extremt hormonmonster! Startade dagen med leta febrilt efter en anledning att få storböla. Vaknade med mycket gråt i halsen. Kunde inte hitta någon så jag storbölade ändå. Sen ställde jag mig - mitt arma nöt -  på vågen! Det skulle jag inte gjort. Där visade sig en mycket bra anledning att störtböla, nämligen  + 2,5 kg på EN HELG! Buääähhh! Och så grät jag lite till.

Detta är min andra graviditet och kan absolut inte komma ihåg att det kändes såhär när jag väntade sonen. Hoppas det vänder snart. Känns sådärdå att sitta på jobbet och lipa. Tur jag har eget kontor och kan stänga dörren.

• v i r r a
    Hannabus skrev 2011-01-17 10:15:50 följande:
    Hej.. Uscha.. Jag är precis likadan och jag har inte berättat för någon.. Folk måste tro vi är tokiga? Gråten i halsen och rödgråtna ögon för minsta lilla.. Men att väga sig! där gick väl ändå gränsen ;) Det borde du förstått att det skulle bara leda till mer tårar ;) Jag är som en liten vattenballong =) men de e ok för bebisen har ju själv ordnat sitt hus o gillar nog att bo i sin mamma vattenballongen, tänker jag :)
    hahah! Jaaa visst var det korkat!!!! Obestämd Tack för ett gott skratt! Jag ska vattenbalonga iväg på ett möte nu. Hoppas ingen säger något känsligt... eller argt... eller säger något över huvud taget... eller bara sitter helt tysta - för då börjar jag gråta!
  • v i r r a
    HannaPannas skrev 2011-01-17 11:17:35 följande:
    Haha =) Känner igen mig. Tycker att alla på jobbet är EXTEMT dumma och ger mig massa jobb. Kan de inte fatta att jag behöver vila och lite glass?? Det där våg-misstagen gjorde jag förra veckan...inget bra. Tur för mig med att jag kan stänga in mig på kontoret, halva tiden iaf..resten är i en reception och stackars dem satarna om de kommer och ställer till besvär idag. ...
    hahaha hoppas jag inte råkar komma in i din reception och ställa en enkel fråga Håller helt med om att alla på jobbet är dumma! Min chef är rent utsagt OND idag! Han bad mig kolla upp ett avtal! Vaff*n - det har jag väl inte betal för!       ....    Eller vänta nu... hmm... jo just ja, det har jag nog. Men ändåååå!
  • v i r r a
    Å nu ska ni få höra!! MIN LILLA BEBIS LEVER!!! Å jag är så jäkla LYCKLIG!!! Är idag i v 7 +2 och hjärtat slog så fint!! Herregud undrar när min panik kommer släppa?? Jag fattar det knappt själv Hjärta
    Härligt!!!
  • v i r r a

Hej i tråden! Hejja lite extra till er som är själva

Jag sitter här och är rätt så nervös och orolig. Jag har fått bruna flytningar. Jag vet att det är vanligt - jag hade till och med vid förra grav. fast den gången kom de senare. Ändå är jag väldigt väldigt rädd just nu Fler här med bruna flytningar?

• v i r r a
    pluppfamiljen skrev 2011-01-18 10:08:02 följande:När jag fick mitt missfall så började det med bruna flytningar sen några dagar senare så var det över. Jag hade fått panik om jag hade fått bruna flytningar en gång till. Hoppas det inte är någon fara du kan ju alltid ringa BVC och berätta vad som hänt och be om ett ultraljud då ser du ju själv om allt är bra där inne.   
    ja det är inte roligt just nu. Frågan är väl om man alls kan se något på VUL nu ändå. Det är så tidigt (v 5+3 ca).
    LitenMy skrev 2011-01-18 08:53:48 följande:
    Bruna flytningar är väll gammalt blod? Så länge det inte är klarrött tror jag inte det är nån fara!
     Får hoppas att det är så...
  • v i r r a
    betula skrev 2011-01-18 11:14:55 följande:
    Oroa dig inte. :) Jag hade missfärgade flytningar och bm lugnande mig m att det är helt normalt!
    Tack snälla du!!!!
    LitenMy skrev 2011-01-18 11:17:06 följande:
    Hcg hade ökat bra, fick ny tid för vul på måndag igen! Så nu väntar en ny vecka till med panikkänslor Gråter
    Bra att hcg hade ökat i alla fall... förstår att du är orolig! Jag hoppas hoppas allt går bra för dig!
  • v i r r a
    kantarellkisse skrev 2011-01-20 21:16:18 följande:
    Ego-inlägg: fick svar på kvantningen idag: 150! Vilket är perfekt, det betyder att hcg dubblar sig precis som det ska fast det började lite lägre än normalt. Men det är dubblingen och inte halten som är viktig, så jag är nöjd och väntar i alla fall inte missfall just nu
    Oh! Härligt! läste ditt tidigare inlägg och blev lite bekymdrad för din (er) skull. Toppen att höra!

Ang. att berätta... jag har inte alls kunnat hålla truten den här gången. Vid förra graviditeten var jag lite mer försiktig men den här gången har jag både försagt mig och medvetet berättat för typ "alla". På jobbet har jag inte sagt något än. Vill försöka vänta i alla fall ett par veckor till. Konstigt nog kan jag liksom ändå inte riktigt förstå att jag är gravid! Det går inte in i skallen - eller snarare hjärtat - på mig... hmm...

Mina bruna flytningar har försvunnit och jag tycker graviditetssymptomen ökar... så jag har lite hopp kvar om att det var en sådan där "helt-normalt-flytning".
  • v i r r a
    malar87 skrev 2011-01-20 22:08:21 följande:
    När kan man få foglossning första gången?
    Vid min förra graviditet fick jag känningar redan i v. 8. Det blev för mig värre och värre och tyvärr slutade det med sjukskrivning för mig. Så behöver det inte alls bli bara för att du får känningar tidigt! Jag hoppas hoppas att jag slipper ha så ont den här gången... foglossningar är inte alls roligt!
  • v i r r a
    RonjaLi skrev 2011-01-25 18:29:12 följande:
    Gråter

Var på inskrivning idag.
    Det tog en timme att väga, ta prover och allt annat.
    Jag nämnde att jag idag haft ont i livmodertappen men barnmorskan sa att det troligtvis var pga att den blir hårdare av hormonerna och att det bildas en "slempropp" i den.
    Vi säger hejdå och på vägen ut passar jag på att gå på toaletten och då blöder jag! Ganska mycket, typ som vid mens.

Vet inte vart jag ska ta vägen! Orkar inte ännu ett missfall! Och jag som berättat för kollegorna idag...
    Ojoj! Kära nån. Så bedrövligt! *tröstekramar*

Gick du tillbaka in till barnmorskan?
Svar på tråden BF september 2011