katzon skrev 2011-02-09 18:33:45 följande:
Min chef är min pappa så det blev ganska enkelt

Haha ja det va ju enkelt!
hanna elise skrev 2011-02-09 18:21:48 följande:
Det gör man väl när man vill. Men helst i god tid innan man ska vara föräldraledig, alt ha havandeskapspenning. (har för mej att man måste anmäla föräldraledighet 2 månader i förväg till AG). Men så länge är det ju svårt att dölja hur som helst ;)
Jag kommer att berätta först för arbetsgivaren innan jag berättar för arbetskamraterna, känns mest schysst att göra så :)
Ok men då är det ju lungt, då lär det ju inte gå att dölja!!!
Är lite nojjig för det då jag dels försöker få upp min arbetstid (och jag tror väkligen inte de lägger nån energi på att fixa det när jag ändå ska gå snart) dels har vi STORA problem på arbetsplattsen i och med att en ny person kom in och dels ska vi få ny chef så jag vill liksom inte berätta det det örsta jag gör... Har dock berättat för en väldigt nära kolega, så jag har ändå förståelsen från henne, hon är även den enda som skulle kunna lägga ihop ett och ett och förstå att jag är gravid! SÅ nu ska jag sluta nojja mej för det!
Satt just och fick lite panik över allt man måste veta hela tiden! Nu var det faktiskt inte angående grav utan sen när barnet är fött med mant och så, så jag skatte mej och läste lite på nätet och kom ffram till att det var nog ändå inga nyheter... Det känns ändå när jag pratar med folk som har barn att de vet så mycket så de borde kunna vara rymdaustronauter!! Läskigt!
Kram på er