Inlägg från: Lillywhite |Visa alla inlägg
  • Lillywhite

BF september 2011

Har smyghängt en hel del här iom att jag också är beräknad i september. :) 

Händer ju en hel del i den här tråden och sånt är ju skoj! Så man ser att man inte är alltför annorlunda. ;)

Har också inte riktigt magen på min sida och kvällarna är värst- gärna vid sänggående tillsammans med sambon... Tur att man har sitt eget täcke och inte delar.. =P

Sen har jag detta konstanta illamående och kräkningar som verkligen går mig på nerverna, just nu jobbar jag och kryper till sängs så fort jag kommer hem och fått i mig ngn middag (igår på våran "mysfredagskväll" kröp jag upp i sängen 19.40... illa - går in i vecka 11 idag (10+0) så jag hoppas, hoppas jag får börja må bättre snart.

Mammakläder började jag liksom Flisan med denna vecka, uuuuurskönt!

• Lillywhite

Just det!
    En annan sak- jag är KONSTANT törstig sedan ett par dagar tillbaka, har inte känt av ngt tidigare i graviditeten- men nu är jag sugen på dryck konstant.

Någon mer??
    ... kanske kan ha o göra med att kroppen ska börja tillverka mer blod, vad vet jag...

• Lillywhite

OJ va nervös jag är!!!
    Mitt illamåendet är som BORTBLÅST! :(
    Har ju mått jättedåligt i flera veckor m konstant illamående och nu känner jag ingenting sedan igår kväll! :(

Nån annan?!

Är i vecka 10+3/4

• Lillywhite
    n
    April04 skrev 2011-02-08 15:14:11 följande:
    Jag har exakt samma sak! fast är bara i 7+6. Har varit sjukt illamående, kissat varje natt, haft tokömma bröst och varit dödstrött i flera veckor, men imorse vaknade jag och hade sovit hela natten och inte ett enda symptom! Nu börjar dock illamåendet smyga sig på + molvärk, jeg är tok-nojig. Hade MA för dryft ett år sedan och det visade sig i v.9... Ska på inskrivning imorgon och hoppas på att bli lugnad då. Hoppas det går bra! Symptom kan tydligen komma och gå, men jag blev nervös av att de slutade så tvärt.
    Var inne och surfade nu när tiden finns efter jobbet.
    Verkar ju som om det kan komma och gå lite så du ska säkert inte behöva oroa dig! (vilket man gör ändå ;)
    Men eftersom jag KONSTANT mått dåligt sedan över en månad tillbaka och helt plötsligt är det helt försvunnet börjar man ju undra! Har haft två kraftiga och rejält smärtssamma blödningar i början av graviditeten och det är därför jag nojjar upp mig helt när nåt inte är som det varit. :P

Sen hittade jag den här sidan;

http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=12550

och det kan ju vara en tröst för fler som kanske helt plötsligt slipper sitt illamående- verkar ju som om det börjar avta från vecka 10!

Var i kontakt med min barnmorska och kommer få ett till (fjärde!) UL om jag så önskar- men avvaktar och ser veckan ut tror jag... Man kan ju inte göra ngt i vilket fall om det nu skulle betyda att bebben har dött eller liknande..
  • Lillywhite

Kliar mig i huvudet åt en sak.
    Det här med GRAVIDFÖRSÄKRING???
    Har ni tecknat/tänkt teckna en sådan? Den som är bas och gratis eller en som täcker mer och kostar?

Jag har inte tänkt tanken på att man ska teckna ngt sådant- e d bara jag som är så dåligt uppdaterad och inte vet om man bör teckna en sådan? :/

• Lillywhite

Tack för hjälpen! :)
    Jo det är ju helt klart värt det om det täcker barnets första månader också- ska kika lite mer på det här med försäkringarna!

Nån som äter/ätit LERGIGAN COMP och känt av svår yrsel/blodtrycksfall o hjärtklappning? Ska pröva Postafen enligt BM ist - är hemma och sjukskriven en vecka och då gör det ju inte så mkt att man blir dåsig. :P

• Lillywhite

SKÖNT att höra att man inte är den enda med sexdrömmar!!! Vaknade upp för ca två veckor sen när den första drömmen uppenbarade sig. Jag levde mitt liv på en bordell där jag ENBART fick besök av heta kändismän- Paul Walker, Jude Law mfl-ojojoj. :P
    Sen har jag haft riktigt heta sexdrömmar nästan varje natt! Enbart en natt med pojkvännen dock :/ :P

• Lillywhite

Går in i vecka 12 idag!!! ;) one week to go!
    Är sjukskriven fram till nästa helg pga mitt illamående, kräkningar, blodtrycksfall och det "hotande missfallet" jag haft tidigare i graviditeten. Så nu ska VILAS, ätas o ta korta promenader så ska banne mig detta gå vägen! :)

Är det någon mer än jag som inte "lider" av att behöva rusa upp på toaletten om nätterna ? Kan utan ngr som helst problem ligga 12 timmar utan att behöva gå. Skönt men man börjar ju undra :P Överallt läser jag att NU har man problem med att sova hela nätter/ rusar på toa mkt mer än vanligt dagtid. Men det beror väl givetvis på hur den lille ligger...

• Lillywhite

Den tanken har slagit mig med.
    Jag hoppas kunna tigga till mig ett ultraljud när jag gått 12 fulla veckor av min läkare, ska dit på måndag av annan orsak.
    Det är ju först då man kan kännas sig "säker". (men kan ju givetvis hända annat efter v 12 också...)

Men jag tycker att ni som inte haft ngr problem tidigare i graviditeten ska försöka NJUTA istället! :) Lättare sagt än gjort iofs... ;)

• Lillywhite

GLAAD!
    Underbar Alla Hjärtans Dag det här! Trots illamående, kräkningar och blodtrycksfall känns det fantastiskt just nu!

Var hos gynekologen/läkaren idag för att få papper på min sjukskrivning pga kräkningarna och frågade då lite försiktigt om jag fick ett fjärde vul även om nu allt verkar stabilt.
    "tjaa, egentligen tycker jag inte att det är nödvändigt eftersom du mår som du gör- men va skjutton! Vi tittar ändå!"

Jippie, känner lite att man utnyttjar undersökningarna eftersom jag inte haft blödningar el dylikt på över en månad men va skjutton- man är ju inte gravid så ofta! ;)

Fick se lilla "trasan" därinne. Va STOR och bebislik "hen" var!!! Blev helt till mig! :D
    Sen var det dock en omöjlighet att mäta pga ständigt kickande med benen, rörelse i kroppen och sprattlande med armarna! Haha, "oj, ett väldigt aktivt foster det här! Den har världens aerobicspass därinne!" var va hon sa. :)

Idag är en bra dag och nog inte många dagar kvar till 12 fulla. :)
    Verkar som om denna graviditet går vägen trots all turbulens i början. :)

Svar på tråden BF september 2011