Inlägg från: skomakarfrun |Visa alla inlägg
  • skomakarfrun

BF september 2011

äntligen är det min tur att sätta upp mig på en lista.. Jippie... plussade idag och är väldigt osäker på vilket datum det blir, Men vet vilken dag barnet blev till så det borde ju inte vara omöjligt att räkna ut.. ska göra det när chocken släppt.. =D

28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    1 sep BettyBoop 123 (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    4 sep Astrogirl 
    (första barnet)
    4 sep Minnie Mouse (andra barnet)
    4 sep IdaElin0406 (tredje barnet)
    4 sep Martinja (första barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    5 sep Jokkan (andra barnet)
    5 sep Ellebellebi2010 (första barnet)
    5 sep Emelie8409 (andra barnet)
    5 sep Jennie f (första barnet)
    5 sep sandslott
    (andra barnet) Helsingborg
    5 sep Gloria (tredje barnet)
    6 sep Tingeling 85 
    (första barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    6 sep Jolisan (andra barnet) Rimbo
    6 sep Vinxen  (första barnet)
    6 sep HannaPannas (tredje barnet) Göteborg
    6 sep Leilaz
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    7 sep sandqvist (första barnet
    7 sep Izz (första barnet)
    7 sep Sarroh (andra barnet)
    8 sep knorrig (första barnet)
    8 sep
      Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    10 sep katzon (andra barnet)
    10 sep Laref (andra barnet)
    10 sep änglabitch (första barnet)
    10 sep Hannabus 
    (första barnet)
    10 sep Clara82 (första barnet)
    10 sept Frka11(andra graviditeten, 1 ma.)
    11 sep syltvessla (första barnet)
    11 sep Mimmi86 (första barnet)
    12 sep hanna elise 
    (andra barnet)
    12 sep NornaB (fjärde barnet)
    12 sep lagottolisa (första barnet)
    12 sep Angeliccca (tredjebarnet + ett bonusbarn(första gemensa barn)
    14 sep Saranen (första barnet)

snart är det MIN tur
  • skomakarfrun

Idag spydde jag för första gången, hoppade över frukosten och tog en långpromenad med hundarna, sen gick jag ner på stan för att fika med en kompis. Halvvägs ner vara jag bara tvungen att stanna och spy, hoppas ingen såg... Får börja vara mer noggrann med att äta regelbundet.

Jag har inskrivning på måndag, då kommer jag vara i vecka 7 (enl ÄL) eller v 8 ( enl sista mens) min bm sa att de ville att man skulle komma så fort som möjligt. Det är inskrivning, ingen har sagt ngt om hälsosamtal, kanske görs det samtidigt här...

Mina andra symptom, ömma bröst, håret blir snabbt fett, gasig... Ja de var nog allt ibland känner jag av tjejmagen.

Det kommer nog dröja innan min magbild kommer, min mamma fick knappt någon magen alls vid någon av sina grav, så är det genetiskt, vilket jag hoppas, så går jag inte upp så mycket. Liten mage vill jag såklart ha, men det räcker med en liten...

Jag ska inte görs ngt vul, känner starkt att ärtan vill stanna. Hoppas magkänslan stämmer.

• skomakarfrun

idag ska jag på inskivning, spännande..

har även börjat mått lite illa, mindre spännande.

Tvingade sambon att ge mig en smörgås i sängen innan jag klev upp, magen var inte i form.
    Nu mår jag lite illa igen, så det är väl dags att äta lite till. Men vad, är inte riktigt sugen på det vi har hemma.
    Eller förresten, är inte sugen på något alls, bara tanken på mat får mig att må ännu sämre...

lilla ärtan, stanna där du är
  • skomakarfrun
    LitenMy skrev 2011-01-17 11:06:13 följande:
    Å nu ska ni få höra!! MIN LILLA BEBIS LEVER!!! Å jag är så jäkla LYCKLIG!!! Är idag i v 7 +2 och hjärtat slog så fint!! Herregud undrar när min panik kommer släppa?? Jag fattar det knappt själv Hjärta
    Grattis =D härligt att se ett hjärta.. =)
  • skomakarfrun

igår var jag på inskrivning, nån mer som varit de? Tyckte det var ganska intetsägande, BM hade inte mycket att säga, pratade väldigt mycket om alkohol och rökning, trots att varken jag eller sambon röker och dricker gör vi väldigt sparsamt. Suck... Kändes som att hon läste innantill från en manus. Tur att man kan tänka lite själv och leta information på annat håll.

Nästa gång är det provtagning, typ i v 12 så det blir i mitten av februari. Sen UL i början av april. Så jag får snällt vänta lite drygt 2 månader på att se mitt barn. Men jag är inte så orolig, känner i hela kroppen att den lille kommer stanna kvar där. Hoppas hålla kvar den med viljans kraft, även om det kanske inte fungerar så Tungan ute

Vill bara tillägga att jag har hittat världens bästa man isåfall, för han går upp och ger mig frukost på sängen nu varje morgon. Han kommer absolut ta hälften av ansvaret för vårat barn, även om han i början "bara" gör saker för att underlätta för mig, diska, städa, laga mat, tvätta. Men när barnet väl blir så stort att båda kan mata det så blir det lika arbetsbörda för oss.

• skomakarfrun

Usch vad jag mår pyton, illamåendet började i fredags och har bara blivit värre och värre. Inge roligt alls...
    Om två veckor börjar jag i skolan igen och ska pendla med tåg en timme enkel väg.. Hur ska det gå..
    Spyr inte än, men är yrslig och måste lägga mig ner till som tätt.

Behövde klaga av mig lite.. har tur som har en förstående sambo, iaf delvis, han går upp och gör frukost på säng åt mig varje morgon. Men han förstår nog inte riktigt hur jobbigt det är, jag ser ju inte sjuk ut så att säga.. har väl fått kommentaren "du fejkar säkert" några gånger..

Blir det värre får jag väl skaffa seaband eller postafen eller liknande. Men på er som provat det verkar de inte fungera så värst..

• skomakarfrun
    denovana skrev 2011-01-20 18:57:59 följande:
    Vad bra, ja och jag gjorde ju två likadana test, så då är det säkert vecka 4-5 då :)

Får man fråga hur ni andra gör med att berätta för andra människor?
    Min sambo berättade ganska direkt för sin närmsta vän och sin syster (som ringde mig och var helt lyrisk över att hennes barn skulle få kusin, haha). Men jag är lite restriktiv, har pratat med min bästa vän och han är inte så positivt inställd och tycker det är för tidigt och att jag borde vänta etc. Det är ju inte direkt vad man vill höra. Och det här låter jättelöjligt men jag vill inte berätta för mina föräldrar. Är ganska säker på att de kommer bli besvikna över att jag gör det här valet, de tycker förmodligen att jag borde vänta ett antal år, tills min utbildning är klar. Vet inte riktigt hur jag ska lägga fram det.

Sen är det det att man ju inte vet hur det går. Är det så att man "brukar" berätta det efter vecka 12? För att risken för missfall är mindre då? Det känns verkligen som om tiden kryper fram, det har ju bara gått några dagar sedan plusset och jag vill att veckorna ska gå fortare så att man slipper vara rädd och sådär.  Otålig väntan! upplever ni samma sak? 
    känner exakt som dig ang föräldrarna.. jag studerar också och tänkte att de skulle säga något i stil med "jaha hur blir det med studierna då?"
    jag har fortfarande inte sagt något till pappa fast jag träffat honom 3 ggr men till mamma sa jag det, jag hasplade ur mig det typ "mamma-det-är-en-sak-jag-vill-säga-jag-är-gravid"
    men hon blev jätteglad och ser väldigt mycket fram emot att bli mormor.
    Hur jag ska lägga fram det för pappa är destå värre.. usch och fy =P

annars så har jag berättat för syskon, morföräldrar och närmaste kompisar, men bara sånna jag vet inte kommer ömka mig något om det blir MF, för det är de sista jag vill "åååh stackars dig" typ

jag upplever dessutom samma med tiden, den kryyyyper fram.. försök att se fram emot andra saker, inskrivning, hälsosamtal, provtagning, sen 12 veckor, UL, hjärtljud, sen BEBIS!

Jag tror det blir lättare med tiden och otåligheten längre fram, man vänjer väl sig med att ständigt gå runt och vänta på barnet så tillslut så orkar man inte vänta nå mer och fokuserar på andra saker. Det känns redan bättre för mig, 2 veckor efter plusset.
  • skomakarfrun

usch vad orolig jag blev nu, mina symptom har försvunnit, någon som varit med om det? MIna bröst har varit spända och ömmat, idag är de som vanligt, alltså innan grav.

Mådde heller inge illa i morse, men illamåendet börjar komma lite smått nu, .
    Brösten ömmar lite nu, men inte alls som förut. Är det helt normalt att symptomen varierar?

Varför kan man inte se den lille så man kan ha koll på den hela tiden för...är i v 6+6

• skomakarfrun
    NornaB skrev 2011-01-24 14:41:04 följande:
    Jobbig med ilamående! Jag mår bara ila lite nån gång i bland! Tack och lov! 
    Så drygt med all väntan! Med de andra tre barnen har det varit inskrivning i vecka 12! Men hon ville vänta till KUB va klart... Men efter det så närmar sig iaf RUL med stormsteg! Alltid nåt
    vad är inskrivning? jag tror jag redan har blivit inskriven fast jag bara var i vecka 6-7 då... eller hur vet man om man blivit inskriven?
  • skomakarfrun

jaha, ja hon ställde då en massa frågor om hälso och sjukdomshistorien, sen vägde hon mig och jag fick fylla i ngt formulär om mina alkoholvanor, men prover skulle vi ta nästa besök sa hon, det bli i ca v 12, men de gör säkert olika i olika landsting verkar det som...

men hon pratade även om vad jag skulle äta, om mediciner, alkohol och rökning, så kanske ett kombinerat hälsosamtal och inskrivning, tog iaf en timme...

Svar på tråden BF september 2011