Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

BF september 2011

Hej!
    Vilken trevlig tråd det här verkar vara! Får man vara med?
    Jag plussade för ca 10 dagar sedan, och går in i vecka 6 (5+0) idag.
    BF 24/9.

Jag mår hyfsat bra hittills, har lite illamående, ömma boobs och molvärk.
    På något sätt blir jag glad över minsta krämpa, eftersom varje bekräftelse på att jag är gravid känns som ett gott tecken. Jag hade tre missfall förra året, men läkarna har inte hittat några fel så förhoppningsvis går allt vägen nu.

Kram till er alla!

• sugarrush
    Jennypenny83 skrev 2011-01-23 17:36:36 följande:
    Välkommen och GRATTIS! Håller tummarna för dig, måste verkligen vara nervöst. Men du verkar ha en bra inställining :) I vilka veckor fick du MF?
    Tack!
    Ja, det är lite nervöst, men jag har fått mycket hjälp av sjukvården bl.a. progesteron-tillskott och två extra ultraljud inplanerade i vecka 8 och vecka 12, så det känns lite tryggare den här gången. Vi hade ett mf vecka 5, ett mf vecka 8 och ett ma som upptäcktes vecka 9. Så när vecka 9 är passerad kan jag nog andas ut lite!  
    De här första veckorna är alltid så sega att ta sig förbi..

Vilke vecka är du själv i?
  • sugarrush
    Jennypenny83 skrev 2011-01-23 17:47:21 följande:
    Vad skönt att du får fler ultraljud. Jag ska försöka tjata mig till ett tidigt imorgon hade jag tänkt. Jag vet inte när jag har BF, men tror jag är 7-8 veckor. Det var inte planerat, så därför har jag ingen aning om när jag hade BIM eller, när mensen började sist... Jag har ett MA i bagaget och en son från -09.
    Jag tror att du skulle kunna få ett extra VUL om du nu inte vet hur långt gången du är.
    Jag vet ju inte var du bor, men i många städer finns det privata mottagningar som gör VUL. Jag har gjort tidigare för bara 300 kr per gång, inte så farligt dyrt alltså.
  • sugarrush
    SannaMac skrev 2011-01-23 18:45:41 följande:
    Och just det: VUL imorn!!!! 8.30 - då ska det finnas en cashewnöt med pickande hjärta där inne, annars vet jag inte vad...
    Lycka till! Det går säkert jättebra!
  • sugarrush

LitenMy, Jag lider med dig, hade själv tre missfall förra året.
    En tröst är att många lätt blir gravida igen efter ett missfall, kroppen är liksom redan inställd på att vara gravid.

kram!

• sugarrush
    Hannabus skrev 2011-01-24 10:44:50 följande:
    vad menar ni när ni skriver "tjejmagen" aldrig fattat det!
    Tror de menar livmodertrakten. Men jag förstår själv inte varför man inte skriver livmodertrakten då..
  • sugarrush

Knitting angel: jag bor i nordvästra Skåne! Jag tycker mig ana på ditt nick att du stickar...! Och vet du, jag virkar! Bebis-syjunta i framtiden kanske?

• sugarrush

KA: Haha, jag har tokfullt upp själv! Men vet du, vi har ju typ 8 månader på oss!
    Jag är också i vecka 6 förresten!

• sugarrush

Jag mår rätt okej. Illamående hela dagen igår och idag, men överkomligt ändå. Ömma bröst, molvärk, svullen, starkt luktsinne.
    Jag är glad för symptomen, de får mig att liksom känna mig lite tryggare.
    Hur mår du själv nu?

• sugarrush

Jag tror det tyvärr är svårt att få gratis tidiga VUL i många landsting. Inte ens efter två missfall fick jag ett enda tidigt. Men i de flesta städer finns privata alternativ, kostar ofta bara några hundra. Det kanske det kan vara värt, om man är väldigt orolig.

Svar på tråden BF september 2011