Inlägg från: vanligmänniska |Visa alla inlägg
  • vanligmänniska

BF september 2011

Hej!
    Här kommer en till som väntar med spänning på att september skall komma! Är, vad vi tror just nu, i v 8+4 och de värsta symtomen (konstant illamående, extrem trötthet och ömma bröst) har äntligen börjat klinga av. Hoppas det beror på att de värsta veckorna passerat, intalar mig det iallafall!
    Själv jobbar jag som sjuksköterska, har gått bra än så länge.. det är tröttheten som varit värst på jobbet där tiderna ibland kastas lite hit och dit och sömnen får lida!
    Kul att följa er alla, har faktiskt smygläst ett tag redan Drömmer

• vanligmänniska
    Sofiafia82 skrev 2011-02-23 11:08:55 följande:
    Nu har jag haft förkylningsinfluensa sen i söndags och jag upplever det som om jag är sjuk längre nu mot vad jag brukar. Kan det vara så att man inte tillfrisknar lika snabbt som gravid? En liten teori bara...
    Kommer vara sjukskriven hela veckan från jobbet (de vill inte ha tillbaka mig förrän jag är helt frisk för de vill inte bli smittade)och idag har jag tappat rösten helt av allt hostande och nysande under natten. Tror aldrig jag tappat rösten förut. Känne rmig handikappad. Inte ens honung och varm dryck hjälper....
    Jag har precis samma! En förkylning och feber som inte vill ge med sig alls.. känns som återhämtning överhuvud taget tar längre tid nu när man är gravid. Jag har precis avslutat en lång period av nattarbete med nu så utöver en härlig förkylning så är sömnen helt ur balans.. inget kul alls när man är så sinnes trött!
  • vanligmänniska

Jag skall på KUB-testet imorgon och det känns så kul och pirrigt.
    Har aldrig funderat eller hört så mycket om MF eller MA innan.. men ser ju att det faktiskt är en del som fått vara med om detta vilket skrämmer mig lite. Hade väldigt tydliga symtom ända till v10+0.. men nu (v11+4) är det mesta borta. Har lite känningar till och från på olika sätt, men inte alls som innan. Hoppas därför det skall visa ett fint tickande hjärta imon!

• vanligmänniska

Vi berättade för bådas våra familjer i helgen då de var här på middag!
    Visade en liten bild från det tidiga VUL'et v 7+4 och sa att det i september kommer en liten ny människa till världen! De blev jätteglada och vi hoppas nu att KUBet imon enbart skall visa bra saker så vi kan våga berätta för vännerna med!

• vanligmänniska

Idag har jag vart på KUB och fått se vårt lilla underverk!!!
    Som levde (var min största skräck, att inte se något hjärtslag) och viftade med armarna hela tiden! Kändes så skönt att se.. fick även veta att vi är i v 11+6 och inte 11+4 som vi trott.. så lite tidigare, hoppas vi, kommer vi få möta den lilla/lille. Har även planerat in en tid till det vanliga UL som blir i början av april, inte alls så långt dit!

Dock måste jag ju bara få berätta en lite småkomisk sak.. jag jobbar ju på sjukhuset, två plan under där KK ligger och tror ni inte att jag i hissen möter flera av mina kollegor!? Jo självklart. Så nu kan jag bara misstänka hur snacket går. Hoppas de bara pratar med varandra och inte blandar in hela avdelningen bara.. vill berätta själv, om ytterligare några veckor. What to do? :) Världsligt problem, men så typiskt!

• vanligmänniska
    Vill bli fyra skrev 2011-02-24 14:05:42 följande:
    Skönt att era kub-test går bra! Alla ni som gör, är ni så "gamla" eller får ni ändå? Jag antar att jag inte kommer få göra. Blir 29 om några månader så är ju för ung. Ska inte på inskrivning förrän om två veckor heller (i vecka 10+4) så då börjar det ju bli sent att bokas in på något sånt också.
    Jag är bara 24 år men i mitt landsting så erbjuds det alla, så jag tog chansen att få se den lill en extra gång :)
  • vanligmänniska

Ja jag fick reda på det direkt. Jag hade lämnat blodprov två veckor innan som hon kunde se resukltaten av på datorn, och sen beroende på måtten hon fick fram på UL och vikt och ålder skattade hon risken för avvikelser. Så när vi gick därifrån känd vi oss väl informerade!

Tyckte förresten också att det enbart var lugnande att gå dit. Mest för att se att allt var som det skulle, men också för att kunna ställa in sig på en annorlunda vardag om det skulle viljat sig så.

• vanligmänniska

Jag har bara en liten fundering.. tycker att de flesta börjar få sådana fina magar att jag undrar när min skall slå till och verkligen börja puta. Än så länge syns den mest på morgonen med fylld blåsa, på dagen är jag fortfarande mest svullen. Men min fundering var det.. är det fler än jag som liksom inte har fått en "jämn" bula från ända nere och upp utan mer som en bula mitt vid/under naveln?
    Jag hade tänkt att magen skulle växa jämt men min nederdel av magen verkar ta lite mer tid på sig! Någon mer?

• vanligmänniska
    Sofiafia82 skrev 2011-03-15 21:59:59 följande:
    Jag har också som en bula under naveln. Tycker med det verkar lite konstigt att inte hela nedre buken (magen under naveln) putar ut. Den gör det om jag spänner ut men inte annars. Det är ju just att hela nedre magen putar som gör att man ser gravid ut tycker jag så det är lite tråkigt att det inte är så på mig
    Vad skönt att det finns någon mer! Blir galen på min lilla lilla kula.. som finast är den på morgonen eller om jag lyckas knipa länge någon gång på dagen, men annars är det minnsann bara under naveln. Fast man kanske inte skall klaga, vilken dag som helst säger det väll poff så står man där med en rejäl mage :) Hoppas!
  • vanligmänniska
    Sofiafia82 skrev 2011-03-17 21:35:24 följande:
    Idag fick jag verkligen ett rejält bakslag. Är i Alperna nu och åker skidor och herreguuu vad jobbigt det är att åka nu när jag är gravid! Har aldrig känt så här tungt förut. Blev yr och illamående med när jag åkte upp i kabinbanorna. Det är ca 3000 m högt här så jag antar att mitt låga blodvärde och att hjärtat måste jbba hårdare ändå nu var anledningen till det.
    Dessutom var det lavinfara imorse så de hade inte pistat backarna sen igår och det var fullt med lössnö som gjorde svängarna extra tunga.
    Kommer nog inte åka skidor nån mer gång som gravid iaf
    Känner igen det där. Var uppe i fjällen förra veckan då jag var i v15 och jösses, inte alls samma ork som innan så jag tror absolut att höjdskillnad och lössnö ;) kan vara bidragande orsaker!
    Idag är jag äntligen i v16 och fick tummen ur för att boka RUL.. blir den 13/4 för min del vilket känns lagom, är då i v18+5 och jag fyller år två dagar efter detta, så hoppas självklart på en fiiin förtidig present :)
Svar på tråden BF september 2011