• Tekla78

BF september 2011

Hej, om jag får är jag gärna med här.
    BF 20 september, har en 2-årig son sedan innan.

Amina, molvärk är ju bara bra som Flisan sa. Det betyder bara att livmodern växer.

Bestämde mig igår att göra ett CUB-test även om jag "bara" är 33år. Vi vill hur som helst veta så tidigt som möjligt om det skulle visa sig att det är ett kromosomfel på bebis. Blodprov på fredag och förhoppningsvis kallelse till UL snart - längtar! För övrigt var alla värden bra förutom att jag hade lite lågt blodtryck, något jag kännt av när jag suttit på huk eller så.

Kiwi och ananas, ska det sätta fart på magen?

• Tekla78

Förresten, vad är det för speciellt upplägg på tråden? Ser att det finns flera gruppvärdar och gruppmedlemmar.

• Tekla78

På tal om mage som putar, min går inte att missa nu! Går enligt BM in i v. 9 imorgon (9+1 idag enligt FLs uträkning, dvs v 10, men BM kanske räknar annorlunda?) Men så är det andra barnet också och livmodern utvidgar sig väl fortare då antar jag?

• Tekla78

Vad förvånad jag blev när jag såg BF-listan! Vad många vi är!!!

Tror vår son anar att jag har en bebis i magen fast han bara är 2 år. Tror liksom han känner på sig det.

Fick kallelse till UL 14/3, på min födelsedag Imorgon går jag och tar blodprovet. Vi gör CUB för att vi vill vara ordentligt förberedda om det skulle visa sig vara högre risk för kromosomförändringar. Då kan man undersöka vidare och se om det skulle vara downs syndrom och göra andra undersökningar som kan visa om bebisen har handikap som skulle vara svåra för den själv att leva med. Nu känns det som att det ligger en liten perfekt bebbe i magen, men som sagt, alltid skönt att vara förberedd. Däremot kommer vi inte att göra 3D / 4D.

Trött, trött, trött och massor att göra på jobbet. Känner att det är svårt att koncentrera sig ibland då man nästan somnar framför datorn :-S Hunger är ju lätt att åtgärda, men trötthet och illamående (som jag turligt nog inte har ännu) är ju svårt att göra något åt.

• Tekla78

På väg hem för Vab. Tvååringen har hög feber Jag frågade min BM om man fortfarande känner symptom om det skulle vara så att embryot dör, men kroppen inte stöter ut fostret. Hon menade på att symptomen då avstannar. Hon sa också att många blir lite oroliga mellan typ v 13 och RUL för att man mår så bra men ff inte känner rörelser.

• Tekla78

Tvillingar, wow! Själv önskar jag att det är en i magen, men jag har liksom en liten känsla av att det kan vara två. Vet inte varför. Har fått för mig att det är en kille och en tjej. Ska bli spännande på UL 14/3. Längtar!

På tal om hjärtljud, en kollega använde en app till iPhonen för att lyssna på hjärtljuden, men jag skulle inte våga använda min telefon för att lyssna på bebben. Tänk om det är någon konstig strålning i samband med det hela.

Stackars er med illamående. Jag tycker det är jobbigt nog att vara trött hela tiden. Tror jag ska gå och lägga mig snart faktiskt... Känner mig mycket tröttare nu med 2:an än med 1:a barnet, men det kanske är för att man inte får vila i samma utsträckning som då.

• Tekla78

MammaBjörn, lycka till imorgon. Det finns solskenshistorier efter stora blödningar. Min systerdotter är ett sådant exempel, hoppas verkligen att du också är en sådan. Kramar till dig!

TrivsammaFunderingar, hoppas din magkänsla har fel.

Flisan, duktiga tjejen!

På tal om trötthet och att motverka det. Jag sitter mycket vid datorn och när tröttheten slår till är det verkligen svårt att hålla ögonen öppna eller koncentrationen på topp. Idag började jag med papperssortering då den slog till och blev verkligen något piggare och kunde sedan fortsätta med det jag höll på med vid datorn. Men då kanske jag hade en lindrig trötthet idag, vad vet jag. Det kanske inte alls funkar imorgon. Men hjälp vilken ordning jag kommer att få på papprena nu när jag kommit på detta :)

• Tekla78

Underbart att få se lillbebisen! Skönt att allt var bra. Jag hade ont i korsryggen i början av förra grav. men det gick över sen. Det är väl bäckenet som luckras upp kan jag tänka. Låg och intensivt kände efter igår kväll och jag tror minsann jag kände lite rörelser:) Kanske därför jag varit så trött idag för det satte nog igång min hjärna inatt. Inte konstigt att man sover oroligt eller drömmer mycket under graviditeten. Många förändringar, både kroppsliga och mentala.

• Tekla78

Vi berättade för familj redan i v 7, de skulle ha undrat om jag inte ville ha öl till maten. Eftersom vi ville att de även skulle få veta om ett eventuellt missfall berättade vi tidigt. Chefen fick veta i v 8 då jag var så hungrig och inte kunde "jobba över" mina mattider även om vi hade deadline. Nu vet de flesta som jag har kontakt med någorlunda regelbundet. Är i v.10+0 idag enligt FL.

• Tekla78

Var sitter ilningarna? Inte för jag har varit med om det själv, men kan det vara foglossning? Ischias?

Svar på tråden BF september 2011