Inlägg från: Vill bli fyra |Visa alla inlägg
  • Vill bli fyra

BF september 2011

Jag hoppar in här! BIM på måndag men plus igår. Väntar mitt andra barn, har en son född -09.

• Vill bli fyra

Oj, ni pratar symptom ser jag. Jag känner ingenting. Verkligen ingenting. Tyckte mig må illa för någon dag sedan men tror att det berodde på trötthet. Med min grabb molade magen som 17 redan en vecka innan BIM så just nu är jag lite fundersam varför jag inte känner något. Jag hade dock en sådan period i vecka 6 förra gången och var så ledsen för att allt försvann. Och sedan kom det med full kraft och jag var sängliggande i 12 veckor så jag bör vara glad att jag mår bra :)

• Vill bli fyra

Jag hade en blödning under min förra graviditet och fick då rådet att inte ha sex under tre veckor efter att det slutat blöda. Allt för att inte reta. Med tanke på hur jag mådde (orkade inte ens sitta upp då jag inte fick i mig mat) så var det aldrig några problem...

• Vill bli fyra
    Jennie f skrev 2011-01-23 13:16:36 följande:
    Jag orkar snart inte mer.. mår så sanslöst illa! Inget hjälper.. var hemma förra veckan för influensa, så jag misstänker att kroppen inte tål lika mycket.. men jag lyckas inte behålla något! Förstår inte hur jag ska orka jobba imorgon!

Dessutom är jag lite nervös för att behöva berätta för chefen att jag är gravid.. jag gjorde det förra gången (fick dock ett missfall) och hon var allt annat än glad.. jag vet att hon är stressad och har mycket att tänka på, men jag kan ju inte skjuta upp mitt liv bara för att det ska passa verksamheten.

.
    Får du i dig någonting alls? Under min tidigare graviditet kunde jag inte äta nåt alls. Läkaren sjukskrev mig och så fick jag ligga hemma på soffan och pilla i mig vad jag kunde tänkas äta. Han sa "kan du äta mat är det bra men kan du bara äta glass så ät glass". Nu kunde jag inte äta glass heller men det var skönt att veta att det inte är ovanligt att man mår så ruskigt illa och att det viktiga är att få i sig någonting överhuvudtaget.
  • Vill bli fyra
    Jennie f skrev 2011-01-23 14:03:27 följande:
    Nja jag försöker.. idag har det väl blivit två tuggor banan och fem skedar youghurt.. men det bara växer i munnen. Men glass ska jag försöka med, det är ju svalt och gott. Det blir ju som en ond cirkel, man äter inte för att man mår illa.. man mår illa för att man inte äter..

Men hur går man tillväga om det känns omöjligt att gå till jobbet? Jag har ju redan varit hemma max antal dagar utan sjukintyg.. beställer man bara tid hos läkaren.. eller? (ojoj, vad borta jag är när det gäller sånt här..)
    Du kanske har hunnit få svar redan men jag skriver ändå... Jag ringde till min MVC och frågade vad jag skulle göra. Sa att jag ville testa tabletter mot illamående. Fick träffa en läkare och jag berättade att jag omöjligt kunde ta mig till jobbet och då sjukskrev han mig. Du måste ju kunna äta för att kunna jobba...
  • Vill bli fyra
    skomakarfrun skrev 2011-01-24 12:18:35 följande:
    usch vad orolig jag blev nu, mina symptom har försvunnit, någon som varit med om det? MIna bröst har varit spända och ömmat, idag är de som vanligt, alltså innan grav.

Mådde heller inge illa i morse, men illamåendet börjar komma lite smått nu, .
    Brösten ömmar lite nu, men inte alls som förut. Är det helt normalt att symptomen varierar?

Varför kan man inte se den lille så man kan ha koll på den hela tiden för...är i v 6+6
    Så hade jag med sonen. Var jätteorolig. Sen kom det tillbaka med besked. Är du jätteorolig så försök få ett vul men jag tror att det snart kommer tillbaka!
  • Vill bli fyra
    DaniellaG skrev 2011-01-25 13:54:42 följande:
    Nej det var ingen sån kontroll. Hon kände bara med händerna. Imorrn ska tid bokas för ul för v 11-13. Är i v 9+5 nu. Lång väntan på att få svar på ifall det lever eller inte.

Men alla är väl inte lika stora i v 9? Så det är kanske inte kört.
    Jag behövde göra ett vul under min förra graviditet eftersom jag blödde. Läkaren sa då att jag aldrig kunde vara i den veckan jag var utan minst två veckor mindre gången. Jag fick komma tillbaka efter en vecka och då såg man hjärtat och lillen var så stor som han skulle vara. Det behöver inte vara någon fara! Håller tummarna för att din lill* lever och frodas som h*n ska!
  • Vill bli fyra

Förstår inte heller varför hon sa så där. Hon träffar så många gravida att hon måste förstå att man blir orolig av sånt där. Och inte blir det bättre av att du går och nojar i två veckor heller. Antingen skulle hon ha varit tyst eller skickat dig på vul direkt tycker jag. Du är ju så långt gången att man lätt kan se om parveln lever eller inte. Testa dig privat om du är alltför orolig! Två veckor är lång tid i sådana här lägen.

• Vill bli fyra
    nasj skrev 2011-01-25 14:57:04 följande:
    TIll er som har barn sen tidigare,upplever ni att alla symtom är värre denna gång än tidigare?Jag vet att alla känner sig trötta och illamående,men jag upplevde inte så här med min första graviditet,känner mig helt off,orkar inte ett skit och nu känner jag att jag håller på att få ryggskott igen,hade det för bara 3 veckor sen.
    Har blivit erbjuden ett väldigt bra jobb,men de vet inte om att jag är gravid och jag orkar inte ens svara i telefon när nån ringer mig....hur ska det då gå med ett nytt jobb,samtidigt behöver jag komma igång nu,nån som vet hur länge man brukar vara så här tills det blir bättre?
    Jag känner inte av mycket alls. Men så har jag ju bara kommit till vecka 4+4 än också. Med sonen kände jag av graviditeten långt innan plus. Mår lite smått illa nu men tror mest att det beror på att jag är förkyld och sväljer mycket luft. Trött som ett as är jag också men eftersom både grabben och jag är sjuka så sover vi pissigt just nu så det finns ju en förklaring till det.
  • Vill bli fyra
    She is Me skrev 2011-01-26 10:46:05 följande:
    7+6 här illamåendet har börjat släppa men nu har jag fått den berömda yrseln, skitjobbigt:( nån som har tips som hjälper? Nästan så jag önskar att illamåendet kom tillbaka! :D
    Är det yrsel för för lågt blodtryck? I så fall ska du äta mycket saltlakrits. Det rådet fick jag förra gången. Men min yrsel berodde på för lågt blodtryck iom att jag inte fick i mig det jag behövde.
Svar på tråden BF september 2011