BF september 2011
Har följt tråden sen start - kanske vågar slappna av och gå med nu :) Bf 02/09 fjärde barnet , har tre äldre barn i skolålder :)
Har följt tråden sen start - kanske vågar slappna av och gå med nu :) Bf 02/09 fjärde barnet , har tre äldre barn i skolålder :)
Är så grymt övergravid att jag börjar undra ifall det skulle vara fler än en liten bulle därinne .... Rattarna är "amningsstora" å får inte plats nånstans, kräks i tid och otid gråter å ryter om vartannat, dessutom är det ingen chipsmage utan en liten bebisputning som börjar ta form ... Jag fattar Nada - är ju bara i vecka 8 och har aldrig varit såhär proppfull av hormoner i tidigare graviditeter .... Fler uberhormonfyllda?? :)
Alltså varför har man så mycket luft i magen ? Trodde ja skulle spricka inatt - fick sitta upp i sängen för att rapa titt som tätt inatt ... Helt galet ....
Har första tiden hos Bm senast av alla här tror jag - 2a februari. Några vul görs inte utan bara det vanliga rul runt vecka 17-18.
Kommer helt klart fråga efter kön då, känns enklare rent praktiskt i planeringen.
Vi har bestämt att försöka hålla det hemligt till efter rul - om det nu är möjligt vill säga ...
Spekulationerna är redan i full gång då min mage är helt enorm av luft.... :)
Har precis fått iväg barnen till skolan å nu ska jag slöa å halvsova någon timme till :) ha en fantastisk dag allihopa!!
Katzon - jösses vilken liten plutt :) va mysigt :)
Ni ensamma tjejer : om karlarna inte har bättre förstånd så är det helt och hållet deras förlust !! Barnet mår bättre utan en pappa som inte önskar det och ni fixar det galant själva !! Pappan till min äldsta drog innan hon kom till världen , mina yngstas pappa dog tyvärr i en olycka , men vi har fixat det bra trots allt och dom är helt underbara små personer :) lägg energin på er själva och plutten i magen :) kramar
Mår bara illa - kräks.... TRÖTT!! Varje dag känns som dagen efter en brakfylla.... Och hungrig hungrig hungrig- inte sugen utan ständigt utsvulten ( normalt?)
Visserligen 8 år sen sist, kroppen kanske förändras men har aldrig mått så dåligt av att vara gravid ... Börjar redan känna av ischias och "elchockerna" i nedre delen som jag antar är nerver i kläm, går upp tre ggr och kissar varje natt ...
Vecka 8 .... Känns som det gått längre än så....magen börjar ta form ....
Fick precis veta att sambon har andra bredvid - som han inte gjort något med .... "bara" stöter på och låter dom tro något .... Han låtsas vara singel och ensam .... ????????
Han som ville ha barn mer än något annat i världen ..... Kanske verkar oskyldigt men jag är så jävla ledsen besviken arg och sårad ....
Så jävla dumt !! Vad betyder det att skaffa barn tillsammans liksom ....
Gnälligt blev det - inte meningen förstöra stämningen , så upprörd bara.....
Åh va ja älskar den här tråden - ni är helt underbara allihopa!!
Har fått medusin mot gaser idag eftersom magen är så utspänd att jag gråter av smärta på nätterna - helt galet ! Den heter dimetikon och verkar inte funka alls :)
Fråga : känner livmoderkanten mellan naveln och underlivet - varför?? Är det inte väl tidigt?
Har gått upp SEX kg ... Ack ack ack
Kämpa på underbaringar - första gången vi längtar till sommaren är över och blir september ;)
Fick kallelse till spec mvc idag- om 2 veckor ... Fick samtidigt kallelse till rul i april så nu undrar jag VARFÖR jag ska till spec? Morskan har inte sagt nåt alls om det.... Målar fan på väggen :)
Kan det vara för att senaste barnet kom ut hemma i sängen 15 min efter första värken ?
Verkar bara konstigt att börja kolla det såhär tidigt i grav :) första tanken va väl att hiv- testet blev positivt :) vilka funderingar man har :D
Mitt midjemått i början på december var 78 cm ( gick på diet och mätte regelbundet) . Idag är måttet ETTHUNDRASJU CM!!!
Behöver jag säga att det är mammakläder som gäller?
Vad har ni för midjemått? Är i vecka 14..
Över naveln...
Alltså " på " naveln
Tvingade Bm att känna på magen - för hon började med samma alla säger - att livmodern är halvvägs till naveln v 16 eller va de är :) men hon kände den också högre upp :) hulkenbebis kanske :D
Där e jag 112cm - strax nedanför naveln