• miqaw

BF september 2011

Får man haka på i tråden? Plussade idag, BIM +1, testade med två olika testmärken och jodå, båda två är +! BF 13 september ibland, 14 ibland och 15 ibland... får väl se vad BM säger när jag ringt dem.

• miqaw
    Flisan79 skrev 2011-01-08 10:05:17 följande:
    Lustigt, min tredje och hade en del med första men bara vissa perider tror jag......med andra tror jag typ ingenting, inte vad jag minns iaf. Bara ömma bröstvårtor precis innan BIM, var mitt första gravtecken den gången men det försvann snabbt. Brukar inte få ont i vanliga cykeln heller...kan det höra ihop tro?
    Var glada för att ni inte har det! Hahaha! Fy fasen! Kan knappt sova på nätterna så idag blir det och köpa någon bh att sova i... Tunga som bly och jag vaknar varje gång jag råkar lägga armen på någon av brösten. Sambon bara skrattar åt mig, han njuter ju av att de redan nu är lite större än vanligt. Har haft ont varje gång innan BIM men har nu då, med glädje, fått inse att det är bara att vänja mig Skrattande
    Eftersom vi försökt ett tag har jag sagt till vänner som blivit gravida under tiden att när vi väl blir gravida ska ja inte klaga på något... Hmm, får se hur det går Flört
    Någon annan än jag som redan blir anfådda när ni är ute och går? Jag går i ganska raskt tempo dagligen till bussen, ca 20 minuters promenad, och får erkänna redan nu att jag måste gå hemifrån tidigare för jag kan inte gå lika fort längre...
    Nähä, nu får jag fixa i ordning  mig, BH- shopping hägrar! Ha en bra dag!
  • miqaw

Sitter och skriver lite lätt på inköpslista (vågar knappt med tanke på risk för MF) men oj oj oj oj oj... Tur att Ullared finns! hahaah

• miqaw
    Izz skrev 2011-01-08 14:54:51 följande:
    Nyss hemkommen från akuten, spontant missfall...  så tack och adjö för min del då :( Kommer nog hålla mig borta från forumen ett tag så det här får sjunka in...
    Beklagar Rynkar på näsan
  • miqaw
    Hannabus skrev 2011-01-08 23:46:00 följande:
    När berättar ni för familj och chef? Jag o sambon har inte berättat för ngn än, känns konstigt men är bara i vecka sex.. på måndag jobb o jag sover middag varje dag o är genomseg, undra hur de ska gå...
    Jag kommer nog vänta så länge det går, familjen efter v 12, vi bor ändå i annan stad och chefen... Ja du, det blir väl när jag måste få ledigt för att gå till BM Flört
  • miqaw

Fortsätter namnsnacket då Flört Pojknamn tycker jag är jättesvårt... Flicknamn har jag haft två favoriter väldigt länge, Molly och Inez... Farmor heter Inez och det lite komiska är att hennes hund som hon hade när jag var liten hette Molly. Sen vill man "så klart" föra vidare vissa namn, i vårt fall Elisabeth som är mitt mellannamn och mammas tilltalsnamn, sen har sambons farmor ett mellannamn som vi vill ta vidare också, Tyra.  Men pojknamn? ja, mellannamnet är klart, Rusthan, efter farfar, pappa och min bror, men tilltalsnamn???? Tur man har några månader på sig! Skrattande

• miqaw
    Vitsippa34 skrev 2011-01-09 19:55:59 följande:
    Jag hoppar in i den här tråden!

BF enligt FL 9 sep. Första barnet och jag är 34 år. Hann inte ens resa mig och lägga teststickan på handfatet innan det swooshade fram ett knallblått plus. Långt före kontrollstrecket kom fram. Jag är inte bara gravid, jag är tydligen jätte-jätte-gravid :)

Inte alls planerat. Och dessvärre inte välkommet hos blivande pappan. Vi har bara varit ihop i drygt ett år, och vi bor inte i samma stad. Men han kommer stå vid min sida ändå, det vet jag. Förhoppningsvis lär han sig acceptera tanken? Om vi får behålla det vill säga.

Symptom: ömma bröst, trög i magen och gråter för absolut ingenting. Eller ja, det kanske är anledning nog att gråta för ett barn som inte är välkommet av sin pappa...? Förhoppningsvis är han bara chockad (vilket jag också är). Blev era killar jättelyckliga med en gång?
    Vi har försökt i mer ett år, gjort utredning och skulle på besök för IVF i kommande vecka, ändå kom det som en chock för min sambo! Hahah, men han är glad men jag tror det tar längre tid för killar att "längta" och se fram emot det... Hoppas verkligen att det löser sig för er!

Grattis också förresten!
  • miqaw

Pratade med BM nu på morgonen och fick tid för inskrivning 3/2... UL 7/3... kan tiden bara rusa fram nu skulle jag vara evigt tacksam! Chefen frågade hur säkert testerna var när jag gick in och begärde ledigt för träff med BM, ja, jag tog ju tre så det är nog 100% svarade jag... Dessa karlar Flört

• miqaw

Kom på att BM som jag talade med gav mig ett nytt datum för BF... haha, kan bli spännande på UL vad det visar... 10/9 är det senaste datumet, men jag låter det stå kvar på 15/9 tills jag vet lite mer efter UL.

• miqaw
    Cornellia skrev 2011-01-10 11:37:22 följande:
    Ja, kanske det, spelar ingen roll egentligen, jag är bara så glad att jag fortfarande är gravid
    Vad härligt att läsa!!!!!!!!!!!!
Svar på tråden BF september 2011