• Shirley

BF september 2011

Jag fick lyssna på hjärtat i vecka 9 :) hördes jättebra på mig, men det gäller ju inte alla. Har hört tidigt med alla våra barn.

• Shirley

Håller tummarna för er som blöder, tänkte bara säga att jag blödde med 5 av barnen, mer än vid mens och färskt blod samt klumpar, har aldrig fått missfall.

• Shirley

Vi har en mas babywatcher, den är riktigt bra, i samma klass som den de kör med på Mvc. Min bm brukar säga att min är bättre än hennes. :) http://www.billiga-tester.se/mas_baby_watcher-c-34.htmloch
    Kostar ca 2000 så den är ju rätt dyr, men värd varje krona. Hörde denna gång från v 8+4, hördes jättebra! Det allra allra tidigaste vi hört med den är v 7+6, med yngsta sonen. Det är nog det allra tidigaste man ens kan höra. Är rätt mager (ca 45 kg i normalvikt) och sånt kan säkert påverka. Vi filmade också, kan lägga upp det klippet sen.

• Shirley

Betula, det var säkert livmodern som stack upp. Min sticker upp jättemycket när jag ligger på rygg. Den både syns tydligt och känns.

• Shirley

Någongång under vecka 12 brukar dom säga att moderkakan tar över helt. Det är därför missfallsrisken minskar så mycket efter 12 fulla veckor, för då är allt på plats och ska "bara" vara på tillväxt.

• Shirley

Hej alla! Tänkte vara med här :) har följt tråden från första inlägg men mest tjuvläst ;) skrivit nån kommentar bara. Men tänkte presentera mig också. Heter Sophie och är 28 år, väntar vårat 7:e barn. Fått se den lilla och det är en väldigt livlig bebis som gillar att sparka med benen och vifta med armarna :) kul att följa er andra som har bf ungefär samtidigt! Hoppas ni alla får en fin helg.

• Shirley

Nelia82, det är full fart kan man säga ;) mkt kärlek, mkt bus, mkt trots ;) min man jobbar heltid och jag är mammaledig, trivs jättebra att vara "hemmamamma". Man blir så van med det antal barn man har och kommer in i det snabbt. Jag har haft väldigt lätta graviditeter, aldrig haft några besvär mer än ett hemskt illamående och illamåendet tycker jag har blivit värre för varje gång. Denna gång har jag mått fruktansvärt illa men det är lite bättre nu vilket känns skönt! Varit en pina när man mådde som värst och skulle gå till dagis eller bara vanliga grejer som att laga mat. Illamåendet kan ju bli nästan förlamande på nå vis. Vi har inte berättat för släkt osv ännu men ska det på söndag tänkte jag. Börjar bli svårt att gömma kulan ;) Ellebellebi2010, nej inga tvillingar. Barnen är födda mellan 2001-2009.

• Shirley

Vi har en mas babywatcher, kostar ca 2000 på billigatester.se, hörde från v 9 med den tydligt och fint. Jag lyssnar inte ofta, men när jag känner mig lite extra nojig är det skönt att kunna ta fram den. Den har display också så man ser antal slag.

• Shirley

Nu har vi "gått ut" med gravidieten, det var verkligen svårt att gömma Magen och jag kände att nej, varför ska jag gömma det vackraste i min kropp för?

• Shirley

Idag ska jag på inskrivning, är ju i dagarna i v 14, tyckte det var på tiden att ringa min bm då, hälsosamtal skippar jag, har vart på 6 såna förr *s*. Dom har en ulmaskin där, så jag skulle få ta en till tjuvtitt också, dock inte idag men nästa vecka då läkaren som hanterar maskinen är där. Mår fortfarande illa.. hoppas det avtar snart.
    Hoppas på att få RUL tiden idag, skulle tro jag ska på RUL i slutet av mars. {#emotions_dlg.flower} Har ni fått era RUL tider än?

www.flerbarnsmamma.se 7:e barnet tätt
  • Shirley

Vår doppler hörde jag från v 9 med utan problem. Det är display på den så man ser antal slag också, kostade 2000 och värd varje öre, min bm brukar säga att min är bättre än deras :) finns på billigatester.se igår skrevs jag in :) lämnade blodproverna, sedan tog vi standardundersökningarna och alla värden var jättefina. Lyssnade på bebis hjärta och det slår så fint och jösses vilken vild liten haha man hörde hela tiden när h?n sparkade och vevade runt, bm tyckte det var så kul att höra ^^ ul nästa vecka :) dom har en vanlig ulmaskin samt en vulmaskin på min mvc så jg ska få komma nästa vecka för ett ul, en tjuvtitt :) skönt att man kan göra det utanpå magen nu så slipper man den andra vägen ;)

• Shirley

Kantarellkisse, jag tycker inte själva vulet är obehagligt, har gjort så himla många under mina graviditeter, det jag avskyr är att ligga där och visa underlivet :) så därför ska det bli skönt att göra på magen ;) fått min rul tid nu, i slutet av mars är det dags..

www.flerbarnsmamma.se väntar 7:e barnet <3
  • Shirley

Vi har fått lyssna tidigt med alla barn, från v 9 och fram. Vi har bara lyssnat en minut Max, tror knappast det är nån fara alls. Ska bli riktigt kul med nya "en unge i minuten" då jag fött 6 barn där så det kommer vara många kända ansikten för oss här hemma :)

• Shirley

Ja vi lyssnade i v 9 denna grav. Bm sa att det finns ingen forskning som säger att barnet påverkas negativt. Men att endel mvc inte lyssnar för det helt enkelt inte finns nån forskning på det så dom väntar hellre. Man ska göra som man känner men personligen tror jag inte det är nån fara alls :) vi lyssnade jättetidigt med alla våra barn, man lyssnar ju inte ofta och när man lyssnar är det väldigt kort stund till skillnad mot Andra ultraljud.

• Shirley

Idag ska vi på ul! Har ju sett den lilla 2 gånger på vul förut men nu har den ju blivit mkt större, går in i v 15 nu i veckan. Har drömt om ul hela natten. :p både nervös, pirrig, rädd, förväntansfull och lycklig.

www.flerbarnsmamma.se väntar bebis 7
  • Shirley

Var på ul idag, v 14 :) bebis var så söt. Läkaren såg vad det är för kön men jag sa att han inte fick säga :) har dock mina aningar eftersom jag lätt ser sånt på ulen. Skönt att se att allt såg fint ut, bara att vänta på rul nu som är sista mars..

• Shirley

Idag var vi på rul :) vart flyttad 10 dagar så bf är 13 september :) sååå söt den lilla var! Tyckte mig se vad det är för kön men det får vara en hemlis även för min man :) lagt in ett kort i bloggen där bebisen gör tummen upp ^^ Så skönt att se att vårt 7:e barn växer och gror så fint. www.flerbarnsmamma.se

• Shirley

Vi väntar ju 7:e barnet. Har en Toyota Previa med 8 platser så nu lär vi ju skaffa en större :) Ang vagn, sugen på nya Buggan (syskonvagnen) blir mkt billigare att köpa från tex England eller USA. Började känna sparkar utanpå magen i v 16-17, då kände även barnen å Min man. Och jag har moderkakan i framvägg samt bakåtliggande livmoder. Har alltid känt tidigt även om jag har moderkakan i framvägg! Mina förlossningar brukar ligga på runt 20 timmar i värkarbete, och det tycker jag är lagom. Vill föda helt naturligt eftersom jag tycker det är en onödig risk med medicinska bedövningar. Hur andra gör är upp till dom givetvis :)

Svar på tråden BF september 2011