Inlägg från: Syster Bettan |Visa alla inlägg
  • Syster Bettan

BF september 2011

Hoppar in här. Vaknade idag med samma känsla som sist! Barn nr. 2 i magen. BF 18 sep. så riktigt tidigt...Har inga krämpor och hoppas på att denna gång slippa illamåendet. Känns dock alldeles pirrigt inom mig, bara jag och pappan vet om det och känner att denna gång vill jag nog hålla på det, kanske även för att vårt första barn kommer vara 19 mån när detta beräknas, nervös över hur människor omkring mig kommer ta det hela...

• Syster Bettan

Jag märker bara att jag är gravid än så länge på att brösten börjat svullna lite... Skulle behöva vara fri från krämpor då jag precis kommit tillbaka till jobbet från barn nr. 1. Hade varit trevligt att inte behöva outa där så tidigt.. Längtar till v. 12 och till VUL. Förra gången tyckte jag att de var de längsta 12 veckorna i mitt liv.... Ska på stor fest om två veckor med middag innan med mina syskon, de lär ju fatta vad som är på g :) Är nervös för min syrras reaktion då de försökt ett rejält tag att skaffa barn och är nu stressade över det!

• Syster Bettan

Jag har ett kinesiskt tecken på högra delen av nedre magen. Vid min förra graviditet fick jag bristningar runt naveln men tatueringen vart intakt, man kan inte se på den iaf att jag vart gravid!

• Syster Bettan

Fick du ersättning för vanlig vårdtid efter förlossningen eller hade det tillkommet komplikationer?

• Syster Bettan

Jag fick foglossning v.14 förra graviditeten och har redan nu i v. 11 börjat känna det. Är lång och haft problem med rygg/bäcken sen tidigare så läkarna förra gången tyckte att det var väntat.... Klaga får man alltid göra, vad är inte fl till för ;) Då slipper man förpesta sin omvärld ;) Hoppas det går över!

• Syster Bettan

Suck, förkyld och feber. Ligger på golvet medan ettåringen leker på mig. Ingen rolig dag att vara gravid.....tycker lite synd om mig ;)

• Syster Bettan

Kub-ultraljud på fredag, nervös som bara den, oerhört respekt för dig Virra! En tufft men förståligt beslut enligt mig. Vi är överens om abort om risken är stor men man hoppas ju på annat. Varit sjuk med man och ettåring i magsjuka under helgen, känns som om man återstigit igen i från de döda.... Fått dagisplats till hösten, tänkte ringa dagis efter ultrljudet och planera inskolning men än så länge så är det från 16 augusti så det känns bra. Ha en skön söndag allihopa!!

• Syster Bettan

Hej! Har idag gjort kub-ul, risk 1:20000. Allt såg bra ut och vilken sten som försvann från mitt bröst! Nu vill jag bara skrika ut i världen att vi väntar en tvåa!! Aaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh! Såg att ni undrade om ålder och vikt gällande kubresultat. Är 29 och väger 86kg.

• Syster Bettan

Usch, förstoppning är rejält jobbigt! Åh vad jag längtar till RUL, jag vill så gärna veta vad jag väntar! Förra gången bara visste jag att jag väntade en tjej men den här gången har jag ingen känsla alls! Spelar ingen roll för mig vilket kön det blir men jag skulle mest vilja veta. Ha! Det sa jag sist med men på RUL då kunde de inte se och då vart det helt oj för mig att inte veta....

• Syster Bettan

Varit på RUL idag, barnmorskan sa att hon skulle kolla barnet från topp till tå och då frågade jag om hon kunde kolla mellan benen också ;) Vips så fick hon upp en bild på skärmen och sa: En pinne och två bollar :) Allt såg bra ut och vilken härlig känsla! Mysit med lilltjejen när vi kom hem och försökt få in att det verkligen är verkligt :)

Svar på tråden BF september 2011