• MrsMi

BF september 2011

Jag hoppar in med. BF 25 sept. Har också konstigt luktsinne, kylskåpen är jobbigast :)
    Annars lider jag av hemsk huvudvärk, stel nacke och smärta bakom ögonen. Tack vare denna fantastiska sidan kan man ju hitta andra med samma symptom så jag är lugn än så länge. Men annars oroar jag mig kopiöst. Min man arbetar utomlands så han kommer inte hem på flera veckor, jag hoppas verkligen detta går bra.

• MrsMi
    Cornellia skrev 2011-03-01 15:52:39 följande:
    Fan fan fan.

Har nu fått veta att min mans föräldrapenning oxå kommer ligga på grundnivå, eftersom han bara hinner jobba 7 månader istället för 8, innan BF.  *lessen nu*
    Funkar det verkligen så? Min man kommer studera när barnet föds men om han får jobb direkt efter studierna kommar han ha jobbat 9 månader innan det är dags för han att ta ut föräldrarledighet. Gäller födelsedatumet för föräldrapenning även om man inte ska ta ut någon tid förän ett år senare?
  • MrsMi

UL igår som visade en sprattlande bebis med tickande hjärta, men blev flyttad 9 dagar bak så nu är BF 2a oktober, men hänger nog kvar här iallafall :) Men i och med flytten var det för tidigt att ta proverna så det blir några mer besök framöver.

• MrsMi

Tänkte jag skulle bättra på statistiken lite, vi hade RUL igår och vi väntar ej tjej. Jag hade nog blivit mycket förvånad om det var en pojk då jag bara kännt på mig att det är en tjej, Ingen aning om varför men så har det varit.

När det kommer till flygresor får man resa till ganska sent men en sak att tänka på är att teckna en reseförsäkring som täcker både dig och barnet. De enda som jag lyckats hitta som gör det är Europeiska som har en sådan försäkring som även täcker hemresa om barnet kommer för tidigt vilket många andra försäkringar inte gör. Den gäller t.o.m v.31+6 och kostar några hundralappar. Har undersökt detta noga då jag ska resa i v. 24 & i v. 31.

• MrsMi

Jag kan rekomendera asos.co.uk de har jättemycket fina mammakläder samt fri frakt till sverige. Har själv köpt jeans leggings där som var jättefina för 250kr. Pundet är ju så himla billigt nu så man kan göra några bra klipp på den sidan.

Svar på tråden BF september 2011